۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
۷۱۰ تن گیلاس از باغات طارم روانه بازار می‌شود
فیلم استان‌ها؛

۷۱۰ تن گیلاس از باغات طارم روانه بازار می‌شود

زنجان- عملیات برداشت گیلاس از سطح ۱۴۲ هکتار از باغ‌های شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود از این سطح ۷۱۰ تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عملیات برداشت گیلاس از سطح ۱۴۲ هکتار از باغ‌های شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود از این سطح ۷۱۰ تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

 عملکرد متوسط این محصول در باغ‌های شهرستان در حال حاضر بیش از چهار تن در هکتار است و از این میزان سطح زیر کشت ۱۰۰ هکتار بارور و ۴۲ هکتار غیربارور است.

 تعداد بهره بردارانی که مشغول کشت و کار محصول گیلاس در شهرستان طارم هستند ۵۳۵ بهره بردار  بوده و در سال زراعی جاری براساس پیش بینی‌ها ۷۰۰ میلیارد ریال از راه برداشت گیلاس، نصیب بهره برداران این محصول خواهد شد.

برداشت گیلاس در شهرستان طارم از اوایل خرداد آغاز شده و با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف تا اواخر تیر ادامه دارد و ارقام گیلاس مورد کشت در این شهرستان شامل تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی است و بیشترین سطح زیر کشت و تولید گیلاس شهرستان طارم در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان است که در سال‌های اخیر برخی از باغداران در روستاهای سرخه میشه و هزارود نیز به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب این روستاها برای کشت گیلاس، اقدام کرده‌اند.

گیلاس میوه قرمز رنگ و کوچکی است که دارای طعم و بویی دلپذیر، مواد مغذی زیاد و خواص آنتی اکسیدان است و گیلاس می‌تواند بعضی از بیماری‌ها مانند بی خوابی، نقرس، آرتروز را درمان کند و باعث بهبود سلامت قلب، بهبود عضلات، تنظیم قند خون و سلامت زن باردار شود.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود پنج درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

کد خبر: ۹۲٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha