۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
اصلاح ساختار فنی و اقتصادی تولید در بعضی واحدهای تولیدی
معاون روابط کار وزارت تعاون تاکید کرد

اصلاح ساختار فنی و اقتصادی تولید در بعضی واحدهای تولیدی

شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون در نشست شورای عالی کار گفت: اصلاح ساختار فنی و اقتصادی تولید در بعضی از واحدهای تولیدی و اصلاح مقررات در جهت رشد کمی و کیفی تولید و پایداری اشتغال ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی افزود: شورای عالی کار آمادگی دارد برای افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی واحد های نیازمند اصلاح ساختار، این فرصت را برای آنها ایجاد کند.

 وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز باید علاوه بر قوانین و مقررات، ساختار فنی و اقتصادی واحدهای تولیدی دارای تکنولوژی پایین برای رشد کمی و کیفی محصولات تولیدی آنها نیز اصلاح شود.

شاکرمی تصریح کرد: این اقدام موجب رشد و توسعه تولید و پایداری اشتغال این واحدها می شود.

معاون روابط کار، مصوبات دویست و نود و هشتمین نشست  شورای عالی کار را تشریح و خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات، طرح اصلاح ساختار شرکت شهید قاضی تبریز مستند به تبصره ۱ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری و  ماده ۴ آئین نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری است که در مدت اصلاح ساختار، کارگران آنها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

دبیر شورای عالی کار گفت: هدف نهایی از اصلاح ساختار  این شرکت افزایش کیفیت تولید، ارتقاء و رقابت پذیری محصولات با بازسازی خطوط تولید، حفظ اشتغال موجود و خلق فرصت های شغلی جدید بود که با نظر و رای اعضای شورای عالی کار طرح اصلاح ساختار این شرکت به تصویب رسید.

شاکرمی تشریح کرد: از دیگر مصوبات این نشست در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۱۱۸ آیین دادرسی کار در خصوص تعیین روش های مطمئن احراز هویت حضوری اشخاص، به منظور عضویت در سامانه جامع روابط کار است.

وی افزود: در خصوص این مصوبه مقرر شد معاونت روابط کار با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، تمهیدات لازم را برای احراز هویت اشخاص توسط کاریابی های دارای مجوز و تشکلات کارگری و کارفرمایی پس از اخذ مجوزهای لازم با رعایت قوانین و مقررات مرتبط فراهم کنند.

کد خبر: ۹۲٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha