۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
خرید توافقی گندم در ۶ استان
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی خبر داد

خرید توافقی گندم در ۶ استان

سعادتی کیا، مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از خرید توافقی گندم در شش استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا گفت: تا کنون ۱۹ استان وارد عملیات خرید شده‌اند و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است.

سعادتی کیا افزود: همه فایل‌هایی که به بانک ارسال شده وجه گندم به حساب کشاورزان واریز شده است و هم اکنون در وضعیت به روز پرداخت‌ها قرار داریم.

وی گفت: جدول پاکی برای خرید تضمینی گندم در سال جاری را در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه برای اجرا به استان‌ها و مراکز خرید ابلاغ کرده‌ایم که با نرخ ۵۰۰۰ تومان گندم خریداری شود و مابه التفاوت گندم خریداری شده در اغلب استان‌هایی که زودتر خرید را شروع کرده بودند به گندمکاران پرداخت شده است.

سعادتی کیا اضافه کرد: تاکنون ۳۳۳ مرکز خرید، ۳۱۳ هزار محموله را تحویل و خریداری کرده‌اند و یکی از ویژگی‌های خرید تضمینی گندم امسال کاهش افت مفید و غیرمفید بوده است که با تغییر اندازه الک در سال جاری انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: متاسفانه به دلیل کاهش بارش‌ها، میزان سن‌زدگی در گندم‌ها بیشتر دیده می‌شود.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: ۲۷ مرکز در ۶ استان خرید توافقی گندم انجام می‌دهند که بیشترین مقدار تاکنون به میزان ۴۴ هزار تن در کرمانشاه، ۲۱ هزار تن در کرمان، شش و پنج هزار تن در فارس و خوزستان خریداری شده است.

کد خبر: ۹۲٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha