۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
 رکود شدید در معاملات خودروهای خارجی
سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد

رکود شدید در معاملات خودروهای خارجی

دادفر، سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به رکود معاملاتی خیلی شدید در بازار خودروهای خارجی گفت: کسانی که در نمایشگاه‌های فروش خودرو حضور دارند رکود معاملاتی شدیدی را تجربه کردند.

به گزارش بازار، مهدی دادفر، سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو اظهارکرد: بازار قیمت خودروهای خارجی طی هفته گذشته از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به دلیل رکود بازار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بازار خودروهای داخلی به دلیل کمبود در عرضه تا حدودی جهش به سمت مثبت داشته است، افزود: بازار ما مثل سایر بازارهای دنیا نیست و در شرایطی که ارز بالا می رود قیمت خودروی خارجی کاهش پیدا می کند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو با اذعان به رکود معاملاتی خیلی شدید در بازار خودروهای خارجی اظهارکرد: کسانی که در نمایشگاه های فروش خودرو حضور دارند رکود معاملاتی شدیدی را تجربه کردند.

دادفر در توضیح دلیل این رکود شدید، با بیان اینکه سیاست های انقباضی دولت پول را از دست مردم خارج کرده گفت: در حال حاضر توان خرید مردم به شدت کاهش یافته و اگر با همین فضای تورمی و کمبود نقدینگی پیش رویم حتی اگر واردات انجام شود و تولید هم رونق بگیرد اما همه مجبور می شوند که فروش را به صورت اقساطی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت در این هشت سال هیچ برنامه منسجم و آینده نگری نسبت به صنعت و تجارت بازرگانی خودرو نداشت گفت: عدم برنامه ریزی صحیح تا ۸۰ درصد وضعیت بازار خود را به هم ریخت اما رئیس جمهور آینده می تواند با آزادسازی واردات خودرو و قیمت خوردو به صورت همزمان بازار را کنترل کند و رضایت مندی مردم را نیز افزایش دهد.

کد خبر: ۹۲٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha