۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کارگاه‌های تولید سفال در اسدآباد فعال می شود/ راه اندازی ۱۲ کارگاه میناکاری روی سفال
مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان:

کارگاه‌های تولید سفال در اسدآباد فعال می شود/ راه اندازی ۱۲ کارگاه میناکاری روی سفال

همدان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از ایجاد کارگاه‌های تولید سفال در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: ۱۲ کارگاه صنایع‌دستی اسدآباد درحوزه میناکاری بر روی سفال فعالیت دارند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان؛ علی مالمیر گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۶ کارگاه صنایع‌دستی است که از این تعداد ۱۲ کارگاه صنایع‌دستی در حوزه میناکاری بر روی سفال فعالیت دارند.

مالمیر با یادآوری اینکه در شهرستان اسدآباد بیش از ۲۵۰ کارگاه صنایع‌دستی خانگی فعالیت دارند که از این تعداد واحدهای صنایع‌دستی خانگی در رشته‌های مختلف، بیش از ۱۰۰ واحد کارگاه‌های خانگی، میناکاری بر روی سفال را انجام می‌دهند میناکاری را از جمله صنایع‌دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد برشمرد و بیان کرد: تولیدات میناکاری این شهرستان به سراسر استان‌های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه نیز برای فروش، صادر می‌شود.

وی گفت: ۵۰۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی اسدآبادی در این شهرستان کارت شناسایی صنایع‌دستی دارند و در حال حاضر۷۰ نفر از فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی بیمه تأمین‌اجتماعی و ۲۵۰نفر نیز مشمول  بیمه روستایی و عشایری هستند.

مالمیر گفت: سفال(میناکاری)، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی و چرم  از جمله صنایع‌دستی شهرستان اسدآباد بوده و علاوه بر۱۲ کارگاه میناکاری در شهرستان، سه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و یک کارگاه ملیله‌کاری در شهرستان فعال هستند و ۵۰۰ نفر از هنرمندان اسدآبادی نیز به هنر نقاشی روی سفال اشتغال دارند.
 

کد خبر: ۹۲٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha