۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
لزوم دسترسی کامل مردم به اینترنت در روستاها
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

لزوم دسترسی کامل مردم به اینترنت در روستاها

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری دو کار مهم در حوزه ارتباطی در این دولت خبر داد.

به گزارش بازار، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این که دو کار مهمی که باید به سرانجام برسانیم یکی تکمیل پوشش دسترسی مردم در روستاهاست که یکی از اقدامات مهم در توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی و دسترسی مردم به اینترنت می‌باشد.

وی افزود: امروز ما از ۴ میلیون اتصال اینترنت در سال ۹۲ در بسترای دی اس ال به بیش از ۱۰۰ میلیون و خرده‌ای رسیده ایم و بیش از ۷۰ میلیون نفر در کشور از اینترنت استفاده می‌کنند که بالای ۹۸ درصد نفوذ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که امروز درصد کمی در روستاها به شبکه دسترسی ندارند افزود: دو استان از جمله همدان و یزد را جشن تکمیل دسترسی گرفتیم و استان فارس نیز در دست اقدام است و تکمیل شبکه پوشش روستایی یکی از موضوعاتی است که باید تمام شود.

وی گفت: بحث دوم تکمیل اجزا باقی مانده شبکه ملی اطلاعات است که دو جزء مهم دارد یکی شبکه ملی اطلاعات و مباحثی مثل نفوذ و تخریب شبکه هاست که ظرف یکی دو هفته آینده مرکز یکپارچه‌ای افتتاح می‌شود و نکته دیگر هم منطقه ویژه فناوری و اطلاعات است که هفته آینده در البرز افتتاح می‌شود که مرکز خیلی مهمی است این دو جز مهم زیرساختی شبکه ملی ارتباطات هستند که همواره مورد تاکید رهبری نیز بوده است.

جهرمی با بیان این که در بحث فضایی نیز خبرهای خوبی در راه است گفت: نکته دیگر، دولت الکترونیک است که ظرف یکی دو ماه آینده باید به سرانجام برسد.
وی اضافه کرد: کندی اینترنت در کشور نداریم، ولی شبکه موبایل و ثابت ممکن است برخی اوقات به دلیل قطع برق و خاموشی سایت‌ها و جابجایی ظرفیت بین سایتی با افزایش ترافیک همراه شود.

وزیر ارتباطات درباره بسته‌های اینترنتی افزود: تا دیروز نزدیک به ۷ و نیم میلیون نفر بسته اینترنت رایگان انتخابات ارائه کردیم که مشکلی نبوده است.

وی گفت: کل فضای مجازی و زیرساخت در اختیار کاندیداها و مردم است و به مردم بسته رایگان داده ایم. برای کاندیداها هم کانال‌های تلویزیونی آن‌ها فعال شده است و برخی استفاده کرده اند و در بستر پلتفرم‌های داخلی فعال شده اند.

آذری جهرمی افزود: در کنار فعالیت خوب صدا و سیما فضای مجازی هم خوب استفاده می‌شود.

وی اینترنت ملی را بحثی دروغ دانست و گفت: هر کس که این عبارت را به کار ببرد خیانت کرده است و کسب و کار مردم بر مبنای توسعه اینترنت در کشور است.

کد خبر: ۹۱٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha