۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
واردات حوزه انرژی نزدیک به صفر شده است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

واردات حوزه انرژی نزدیک به صفر شده است

حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیاز خارجی بخش‌های نظامی و غیر نظامی کشور به تأمین انرژی و انواع ذخیره‌سازهای پیشرفته، نزدیک به صفر شده است.

به گزارش بازار، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در مراسم افتتاح خطوط تولید باتری‌های نظاهی و باتری‌های فوق سنگین در سازمان «توان» وزارت دفاع که با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، افزود: امروز در افتتاح‌های صورت گرفته و همچنین در بازدید از نمایشگاه ۱۰ ساله دستاوردهای سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، شاهد پیشرفت‌های ارزنده و قابل تقدیری بودیم.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌های راهبردی، خانواده ذخیره‌سازهای مورد نیاز سامانه‌های دفاعی کشور در سازمان توسعه منابع انرژی به‌صورت کاملاً بومی تولید می‌شود.
امیر حاتمی اضافه کرد: محصولات تولیدی وزارت دفاع و خطوط افتتاح شده برای تمامی سامانه‌های دفاعی ازجمله انواع هواپیماها، بالگردها، شناورهای سطحی و زیرسطحی و مهمات هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع گفت: افتتاح این خطوط، گام مهمی در خودکفایی نیروهای مسلح و جلوه‌ای از خودباوری نیروهای جوان و محقق صنعت دفاعی به شمار می‌آید و ظرفیت اطمینان‌بخشی برای تأمین انرژی سامانه‌ها و سیستم سلاح‌های جدید نیروهای مسلح ایجاد می‌شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه سازمان توان در یک برنامه چهار ساله توانسته است، تمامی اهداف تدوین شده در این مدت را به خوبی اجرا کند، عنوان کرد: این سازمان همچنین نقش خود را در ارتقای قدرت رزم نیروهای مسلح به درستی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه نوع مأموریت سازمان توان به گونه‌ای است که بسیاری از تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین بخش‌های غیر دفاعی کشور را متأثر از عمکلرد خود می‌کند، افزود: سازمان توسعه منابع انرژی همواره باید همپای توسعه بخش‌های دفاعی و غیر دفاعی، خود را به‌روز کند و از بهترین فناوری و تکنولوژی‌ها در ساخت محصولات خود بهره ببرد.

وزیر دفاع ادامه داد: بحمدالله حرکت و مسیری که در این سال‌ها سازمان توان طی کرده به گونه‌ای بوده است که نیاز به واردات بخش‌های نظامی و غیرنظامی کشور به تأمین انرژی و انواع ذخیره‌سازهای پیشرفته را نزدیک به صفر کرده است و این موضوع علاوه بر اشتغال مولد، میزان قابل توجهی صرفه‌جویی ارزی نیز به همراه داشته است.

امیر حاتمی با بیان اینکه سازمان توان طی این سال‌ها به معنای واقعی کلمه یک سازمان پرتلاش، مبتکر و خلاق بوده است، اظهار داشت: در تمامی بازدیدهایی که هر بار از این مجموعه داشتیم، پیشرفت‌ها و دستاوردهای جدیدی را در حوزه انرژی شاهد بودیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه همه سازمان‌های وزارت دفاع به نوعی با سازمان توسعه منابع انرژی ارتباط، هماهنگی و تعامل دارند، گفت: تلاش کردیم «حمایت» و «جامعیت» را در بدنه صنایع تولیدی وزارت دفاع نهادینه و با جدیت پیگیری نماییم.

امیر حاتمی با بیان اینکه از نگاه بخشی عبور کردیم و سعی کردیم تمامی برنامه‌های وزارت دفاع را به طور جامع ببینیم، افزود: بسیاری از پروژه‌ها و اقداماتی که در صنایع وابسته به وزارت دفاع تدوین و وارد فاز طراحی و تولید می‌شود، نیازمند همکاری سایر سازمان‌های درونی و بیرونی است و بر این اساس، اجرای درست مأموریت هر سازمان بر اساس جدول زمان‌بندی از اهمیت فوق‌العاده‌ای در پیشبرد اهداف و به بار نشستن پروژه‌ها برخوردار است.

وزیر دفاع با بیان اینکه در مجموعه وزارت دفاع تأکید بر «استمرار» داریم، خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه متوقف نشدیم و همواره برای دستیابی به اهداف بالاتر و دوردست، برنامه‌ریزی و چشم‌انداز جدیدی را ترسیم کردیم.

کد خبر: ۹۱٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha