۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
لاستیک سنگین ارزان فقط تا چند ماه بعد| ۶۰۰ هزار لاستیک کامیون با ارز ۴۲۰۰ تومانی در زنجیره تامین
در جوابیه وزارت صمت به بازار مشخص شد:

لاستیک سنگین ارزان فقط تا چند ماه بعد| ۶۰۰ هزار لاستیک کامیون با ارز ۴۲۰۰ تومانی در زنجیره تامین

روابط عمومی وزارت صمت طی جوابیه ای ضمن تایید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک خودروهای سنگین اعلام کرد: با وجود ۶۰۰ هزار حلقه انواع لاستیک کامیونی تا چند ماه بازار بدون کمبود خواهد بود.

بازار؛ گروه خودرو: روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت  در جوابیه ای ضمن تایید  گزارش بازار مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک های سنگین  به طور تلویحی اعلام کرده است که لاستیک سنگین تا چند ماه دیگر کمبودی  نخواهد داشت اما بعد از آن احتمالا لاستیک های جدید با قیمت نیمایی  عرضه خواهد شد.

متن کامل  این جوابیه به شرح زیر است.

مدیرعامل محترم سایت تحلیلی بازار

باسلام و احترام

به‌ دنبال انتشار خبری با عنوان " واردات تایر با ارز۴۲۰۰ تومانی متوقف شد/دست انداز در مسیر تامین لاستیک سنگین " در مورخ ۲۱/۲/۱۴۰۰، مقتضی‌است مطابق قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها در اولین فرصت نسبت به انتشار توضیحات ارسالی از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نماید.                                                                                        

در پی انتشار گزارشی با عنوان " واردات تایر با ارز۴۲۰۰ تومانی متوقف شد/دست انداز در مسیر تامین لاستیک سنگین " در مورخ ۲۱/۲/۱۴۰۰، بدینوسیله توضیحات ارسالی از سوی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت برای شفاف سازی و  تنویر افکار عمومی به شرح زیر ارائه می گردد:

- حسب برنامه‌ریزی بعمل آمده از ابتدای سال ۱۳۹۹ گروه کالایی لاستیک از گروه ارزی ۱ به ۲ تغییر و ارز آن نیمایی گردید، اما از آنجاییکه برخی واردکنندگان لاستیک ارز ترجیحی دریافت نموده اما به دلیل تبعات ناشی از موضوعات تحریمی نتوانستند لاستیک خود را وارد نمایند، مجوز واردات بر مبنای ترجیحی تا ۳۰/۱۱/۱۳۹۹ تمدید گردید که به تبع این تصمیم تقاضاهای پایان سال مربوط به کامیون‌داران و روند قیمت لاستیک سنگین تا پایان سال ۱۳۹۹ به نحو مطلوب مدیریت شد تا تغییر قیمتی در بازار صورت نپذیرد.

- با آغاز سال جاری روند تامین لاستیک سنگین با توجه به تدابیر اندیشیده شده رو به افزایش است، لذا روند موجود بیانگر شرایط قابل اتکا و بدون کمبود می باشد.

گفتنی است براساس گزارشات واصله از سامانه جامع تجارت بیش از۶۰۰ هزار حلقه لاستیک با سایزهای مختلف کامیونی در کل زنجیره تامین موجود است و هم اکنون براساس تقاضای رانندگان از طریق سامانه توزیع کالا در حال توزیع بوده و ذخایر موجود لاستیک تقریباً نیاز کشور را تا چند ماه آینده تامین می‌نماید.

کد خبر: ۹۱٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha