۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری ارضی کشاورزی در مازندران ۳ برابر شده است
مدیر اراضی جهاد کشاورزی مازندران:

پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری ارضی کشاورزی در مازندران ۳ برابر شده است

ساری- هادیان، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت: پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی افزایش یافته و سه برابر شده است.

حجت اله هادیان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره شمار پرونده‌های تغییر کاربری اراضی در مازندران گفت: با توجه به اینکه روند حضور همکاران برای شناسایی و برخورد با ساخت و سازها تشدید پیدا کرده، تشکیل پرونده های مقابله با ساخت وساز غیرمجاز و تغییر غیرمجاز افزایش یافته و میزان پرونده ها تا سه برابر رسیده است.

وی با عنوان اینکه درصد کاربری اراضی غیرمجاز در حاشیه شهرها و روستا افزایش یافته است، ادامه داد:  تغییر کاربری غیرمجاز جرم به شمار می رود و باید با متخلف طبق قانون برخورد شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه برخورد با متخلفان ساخت و ساز طبق قانون حفظ کاربری اراضی با جهاد کشاورزی است، ادامه داد: جهاد کشاورزی طبق قانون موظف است نسبت به شناسایی و توقف عملیات ساخت و ساز اقدام و با همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی برای قلع و قمع بنا و بازگشت به وضع سابق اقدام کند.

هادیان عدم شناسایی و چشم پوشی و دیراقدام کردن را سبب ترویج و افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و گفت:ترفندهای مختلفی از سوی سودجویان برای ساخت وساز صورت می گیرد و بتن ریزی ها با دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

وی ساخت وساز شبانه و بی توجهی به اخطارهای جهاد کشاورزی را از جمله موانع برشمرد و گفت:مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز باید به مطالبه ملی تبدیل شود.

کد خبر: ۹۱٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha