۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
منابع مالی پتروشیمی خراسان شمالی در خارج از استان نگهداری می‌شود/ سود درآمدی یک‌هزار و ۴۰۰ میلیاردی
معاون استاندار خراسان شمالی:

منابع مالی پتروشیمی خراسان شمالی در خارج از استان نگهداری می‌شود/ سود درآمدی یک‌هزار و ۴۰۰ میلیاردی

بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پتروشیمی خراسان تنها صنعت در استان است که به مسئولیت اجتماعی خود عمل‌نکرده است و به گفته خود مدیران، سالی یک هزار و۴۰۰میلیارد سود درآمد این صنعت است.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا هوائی صبح چهارشنبه در نشست خبری، با انتقاد شدید به عملکرد مجتمع پتروشیمی خراسان در توسعه استان اظهار داشت: پتروشیمی خراسان تاکنون هیچ سودی برای مردم این استان نداشته است، مردم خراسان شمالی و رسانه‌ها بارها نسبت به مسئولیت‌پذیری اجتماعی این مجتمع نقد داشته‌اند اما پتروشیمی در قامت پاسخگویی به مردم برنیامده است.

وی با تأکید بر اینکه پتروشیمی کم‌کارهایی که در حق خراسان شمالی کرده را به‌سرعت جبران کند افزود: از سال ٩۴ باید فاز دوم پتروشیمی راه‌اندازی می‌شد که متأسفانه با کوتاهی پتروشیمی در این رابطه مواجه هستیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: پتروشیمی خراسان تنها صنعت در استان است که به مسئولیت اجتماعی خود عمل‌نکرده است درحالی‌که این صنعت به گفته خود مدیران، سالی هزار و۴۰۰میلیارد سود درامدش است.

هوائی یاداورشد:تصفیه‌خانه فاضلاب بجنوردتوان پنج میلیون مترمکعب آب تصفیه‌شده را برای تأمین آب موردنیاز پتروشیمی دارد اما این کارخانه در شرایطی که مردم تعدادی از روستاهای حصارگرمخان آب شرب نیاز دارند حاضر به سرمایه‌گذاری برای انتقال این آب نیست.

وی گفت:تمام منابع مالی پتروشیمی نیز در خارج از استان نگهداری می‌شود  و بانک‌های استان از این منابع به‌کلی بی‌بهره‌اند و این ضربه بزرگی به تأمین منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها می‌زند که درنهایت ضرر این قضیه متوجه مردم استان خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اگر پتروشیمی ۲۰درصد قدم بردارد ما ۱۰۰درصد امکانات و موارد موردنیاز آن برای اجرای فاز دوم را ازجمله گاز موردنیاز را تأمین می‌کنیم.

هوائی یاداورشد: پتروشیمی با استفاده از بهترین منابع آبی منطقه حصار گرمخان، جز آلودگی و مصرف منابع استان هیچ‌گونه سودهی برای استان نداشته است.

وی در پایان گفت: از جاده‌های استان ۸۰درصد صنایع و ۲۰درصد مردم استفاده می‌کنند آیا صنعتی مانند پتروشیمی با درآمد میلیاردی توان هشت درصد بهسازی جاده‌های مورداستفاده خودش را ندارد.

کد خبر: ۹۱٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha