۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
طرح توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات کردستان در دستور کار قرار دارد
استاندار کردستان:

طرح توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات کردستان در دستور کار قرار دارد

سنندج– استاندار کردستان از اجرایی کردن طرح توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح وارد مراحل اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در جلسه با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی در اختیار دارد و به همین دلیل باید به نحو مناسب و شایسته از این ظرفیت ها بهره برداری شود.

وی با اشاره به اجرایی کردن طرح توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات استان کردستان، بیان کرد: انتظار می رود که سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اجرایی کردن این طرح مهم در استان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

استاندار کردستان ضمن اشاره به دیگر ظرفیت های در اختیار بخش کشاورزی کردستان برای رسیدن به توسعه، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه آبی کردن زمین های کشاورزی در استان نیز گام های اساسی برداشته شده است و انتظار می رود که این روند با جذب اعتبار مورد نیاز با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اجرایی کردن طرح های بخش آب در استان کردستان، گفت: انتقال ۷۵ میلیون متر مکعب آب سد آزاد به قروه و دهگلان با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان که هم تامین کننده آب شرب است و هم تاثیر فراوانی در تبدیل اراضی دیم به آبی در مسیر انتقال دارد از جمله طرح های اجرا شده در کردستان به شمار می رود.

مرادنیا به موضوع آبگیری سد ژاوه اشاره کرد و گفت: قرار است در تاریخ ۲۰ خرداد آبگیری سد ژاوه و انتقال آن به دشت های شرق استان انجام شود و در این مسیر نیز ۸ تا ۱۰ هزار هکتار اراضی دیم دهگلان به آبی تبدیل خواهد شد.

استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت انجام سرمایه گذاری ها در کردستان در راستای رفع بیکاری و کولبری و همچنین ارتقاء درآمد سرانه استان، افزود: در بحث معادن، سخت گیری ها زیاد است و با توجه به اینکه معدن یکی از ظرفیت های خوب استان محسوب می شود لازم است در واگذاری ها و صدور مجوزهای اکتشاف تجدیدنظر شود چرا که درآمد معادن نه فقط برای استان بلکه جزو درآمدهای ملی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع استان کردستان اشاره کرد و افزود: آتش سوزی در دشت ها و جنگل های استان یکی از نگرانی های جدی هرساله است اما تجهیزات اندک اطفاء حریق، پاسخگوی وسعت دشت های استان کردستان نیست.

مرادنیا با تاکید بر اینکه تجهیزات اندک اطفاء حریق پاسخگوی وسعت دشت ها و مناطق سخت گذر کردستان نیست، خواستار تهیه و ارتقاء این تجهیزات در راستای حفاظت از منابع طبیعی استان شد.

در جریان برگزاری این نشست مدیرکل منابع طبیعی کردستان نیز گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این بخش را ارائه کرد و سپس رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور هم به بیان سخنان خود در خصوص فعالیت ها و برنامه های این سازمان در استان کردستان پرداخت.

کد خبر: ۹۱٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha