۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
 مواد ضدعفونی کننده به صورت ژل در داروخانه‌های استان زنجان وجود دارد
استاندار زنجان:

مواد ضدعفونی کننده به صورت ژل در داروخانه‌های استان زنجان وجود دارد

زنجان - استاندار زنجان گفت: در حال حاضر مواد ضدعفونی کننده به صورت ژل در داروخانه‌های استان وجود دارد.

فتح الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان اینکه در حال حاضر مواد ضدعفونی کننده به صورت ژل در داروخانه‌های استان زنجان وجود دارد، گفت: استان در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده ماسک و دستکش‌های لاتکس و معمولی مشکلی ندارد و در حال حاضر در داروخانه‌های استان موجود و یا در حال توزیع است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه مواد ضدعفونی کننده و ماسک در سطح زنجان وجود ندارد و روز یکشنبه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌های استان توزیع خواهد شد، افزود: با تمام توان برای تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کنند، ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف در تلاش هستیم.

حقیقی  با بیان اینکه با توجه به اشباع داروخانه‌ها، ۱۰ هزار ژل ضدعفونی کننده در انبار تعاونی داروخانه‌داران وجود دارد که داروخانه‌ها تقاضایی برای آنها ندارند، افزود: در خصوص مایع و اسپری ضدعفونی کننده نیز در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و  در حال حاضر مواد ضدعفونی کننده به صورت ژل در داروخانه‌های استان زنجان وجود دارد.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه طی روز گذشته در مرحله دوم توزیع ماسک در استان، تعداد ۲ هزار عدد ماسک در بین داروخانه‌های استان توزیع شده است، افزود: با توجه به نبود برخی اقلامی که برای تهیه ماسک مورد نیاز بود که با پیگیری‌های صورت گرفته اقلام مورد نیاز تهیه و تحویل کارگاه ساخت ماسک شد.

حقیقی از توزیع ۳۰۰ هزار ماسک طی روز یکشنبه در داروخانه‌های زنجان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه، روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان توزیع خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه افزایش میزان تولید ماسک و عرضه آن در بازار، نیاز بیماران، پزشکان و کادر درمانی را تامین خواهد کرد، گفت: شهروندان با حفظ آرامش، توصیه‌های متخصصان بهداشتی را با دقت رعایت کرده و از حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی و تجمعی خودداری کنند.

حقیقی همچنین در خصوص وضعیت توزیع دستکش‌های طبی در زنجان، گفت: از شنبه هفته آتی، تعداد دو میلیون دستکش در داروخانه‌های استان توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فضای موجود در زمینه مواد ضدعفونی و سایر اقلام بهداشتی به شدت کنترل می‌شود و با متخلفان برخورد شدید صورت خواهد گرفت، افزود: با اخلالگران در حوزه توزیع و فروش اقلام بداشتی و مواد ضدعفونی برخورد شدید خواهد صورت گرفت.

کد خبر: ۹٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha