۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
به کشاورزی رانت مولد می‌دهیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

به کشاورزی رانت مولد می‌دهیم

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به کشاورزی، رانت مولد خواهیم داد و با مکانیسمی دقیق با دلالی‌های کاسب مابانه مقابله خواهیم کرد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی اش در ساختمان سیما در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برای اصلاح الگوی کشت و ساماندهی زنجیره تولید تا توزیع محصولات کشاورزی و حذف دلالان چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: توجه به کشاورزی و توسعه روستایی از مسایل مورد توجه ماست و ما کشاورزی را از کانون‌های تولید در بخش امنیت غذایی می‌دانیم و از طریق شکل گیری تعاونی‌ها و تجمیع زمینه‌ها و ایجاد تسهیلات برای کشاورزی در حوزه نوین در کنار تامین نوع آبیاری و ظرفیت آبیاری و خشکسالی این حوزه را مدیریت خواهیم کرد و کارآیی حوزه کشاورزی را ارتقا می‌دهیم.

وی گفت: ما به کشاورزی، رانت مولد می‌دهیم تا بتواند امنیت غذایی کشور را تامین کند و این از اولویت‌های ما خواهد بود.

زاکانی درخصوص مبارزه با دلالان حوزه کشاورزی هم افزود: با ایجاد مسیر انتقال از تولید به مصرف، دست دلالان و کسانی که به کشاورزان و مردم اجحاف می‌کنند با ایجاد مکانیسمی دقیق و مشخص قطع خواهیم کرد تا دلالی‌های کاسب مابانه برچیده شود و ما شاهد تولید با کیفیت بالاتر و توزیع با قیمت کمتر باشیم.

وی ادامه داد: به کشاورزی جدای از اجزاء و عناصر آن به عنوان جایگاه خوبی برای صادرات و به عنوان منبعی پایدار نگاه می‌کنیم و ما با کمترین سرمایه گذاری می‌توانیم ظرفیت‌های خوبی را برای کشاورزی خلق کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از میان وعده هایتان فکر می‌کنید کدام وعده زودتر محقق می‌شود؟ گفت: بحث دولت الکترونیک و شفافیت از اولویت‌های جدی بنده است و این امر مواجهه و مبارزه با فساد را برای ما بسیار تسهیل می‌کند.

زاکانی افزود: کنترل تورم در سال اول و قرارگیری تورم در حد ۲۰ درصد هم امکانی است که موجب می‌شود مردم در زندگی شان احساس آسایش کنند.

وی گفت: اولویت بعدی ما توجه به تولید، صنعت، کشاورزی و رفع موانع و قوانین زائد است و ما با استفاده از تجربیاتمان در چهار دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش خواهیم کرد از ۱۰ هزار و ۵۰۰ قانون مرتبط با تولید به گونه‌ای حرکت کنیم تا ظرف سه ماه موانع قانونی تولید برداشته و فضای کسب و کار و مجوزها با تحقق دولت الکترونیک با بسترهای فناورانه مهیا شود تا مردم بتوانند در هیاهوی وضع فعلی نفس بکشند.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون چه بازخوردی از برنامه‌های تبلیغاتی تان از صدا و سیما در میان مردم دیده اید؟ افزود: رسانه ملی امسال نسبت به گذشته بسیار خوش درخشید و من از این رسانه و همچنین کارمندان و عناصر خدوم آن تشکر می‌کنم و امیدواریم در شرایط شیوع کرونا روند تحولی که در این برنامه‌ها صورت می‌گیرد موثر واقع شود.

کد خبر: ۹۱٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha