۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
۴۴ کیلومتر از آزادراه تبریز- ارومیه هنوز واگذار نشده است
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

۴۴ کیلومتر از آزادراه تبریز- ارومیه هنوز واگذار نشده است

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از وجود ۶۱۷ کیلومتر پروژه مشارکتی آزادراهی - بزرگراهی در استان خبر داد و گفت: ۴۴ کیلومتر از آزادراه تبریز- ارومیه هنوز واگذار نشده است.

به گزارش بازار، ابوالقاسم سلطانی اظهار داشت: از این میزان اعتبار یک هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، ۲۵۷ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ۲۷۳ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال از محل اعتبارات هزینه ای، ۴۳۵ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری و ۲۳ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال از محل اعتبارات راهداری تخصیص یافته است.

وی سهم آذربایجان شرقی از اعتبارات تخصیص یافته فصل حمل و نقل کشور در سال گذشته را ۸.۵ درصد اعلام و اضافه کرد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، ۸۸۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ۳۰۵ میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال از وزارت راه و شهرسازی، یک هزار میلیارد ریال از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال از مس سونگون برای حمل و نقل استان تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ۶۱۷ کیلومتر پروژه مشارکتی آزادراهی - بزرگراهی استان بیش از ۲۵۲ کیلومتر در دست اجراست، گفت: کل این پروژه ها به طور متوسط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون از مجموع پروژه های مشارکتی آزادراهی - بزرگراهی استان بیش از ۱۳۱ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۲۳۳.۵ کیلومتر آن واگذار نشده است.

سلطانی ادامه داد: پروژه های در دست اجرا شامل آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۱۹ کیلومتر، رینگ دوم جنوبی تبریز به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه تبریز - مرند – بازرگان (قطعه یک) به طول ۵۱ کیلومتر، آزادراه مراغه - هشترود ۱۱۱ و بزرگراه خواجه - ورزقان به طول ۳۹ کیلومتر است.

وی اظهار کرد: طول کلی آزادراه تبریز - ارومیه ۱۳۲ کیلومتر بوده که ۹۲ کیلومتر آن در آذربایجان شرقی واقع شده و تاکنون ۶۹ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴۴ کیلومتر آن هنوز واگذار نشده و پیشرفت این پروژه ۵۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، پیشرفت فیزیکی پروژه رینگ دوم جنوبی تبریز را بیش از ۱۱ درصد اعلام کرد و گفت: طول کلی آزادراه تبریز - مرند - بازرگان ۲۵۴ کیلومتر بوده که ۱۱۵ کیلومتر آن در این استان واقع شده که هنوز ۱۸۹.۵ کیلومتر آن برای اجرا واگذار نشده و پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵ درصد است.

کد خبر: ۹۱٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha