۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
روستاهای یزد زودتر از موعود به اینترنت پرسرعت متصل شدند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

روستاهای یزد زودتر از موعود به اینترنت پرسرعت متصل شدند

یزد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با اشاره به تاکید برنامه ششم توسعه به برخورداری روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت، اعلام کرد که روستاهای یزد قبل از اتمام این زمان دارای اینترنت پرسرعت شدند.

به گزارش بازار، محمدرضا پاکدل با اشاره به آماده سازی طرح های توسعه ارتباطات روستایی استان یزد در یک ماه اخیر گفت: یزد بر اساس آخرین سرشماری ۳۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در یزد وجود دارد که تا سال ۱۳۹۹، ۸۸ درصد این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و ۲۳ روستا باقی مانده بود.

وی بیان کرد: ۲۰ سایت موبایل با هزینه ۵۶ میلیارد تومان برای برقراری اینترنت پرسرعت در روستاهای باقیمانده استان اختصاص یافت که از مجموع این سایت های مخابراتی ایجاد شده، هفت سایت در شهرستان اردکان، چهار سایت در اشکذر، سه سایت در بافق، دو سایت در بهاباد، دو سایت در تفت، یک سایت در خاتم و یک سایت در شهرستان مهریز ایجاد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد افزود: اکنون ۳۳۷ روستای استان با ۴۶ هزار و ۹۰۵ خانوار و جمعیت ۱۵۱ هزار و ۲۵۵ نفر از شبکه اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

پاکدل گفت: در برنامه توسعه ششم دسترسی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات مورد تأکید بود که با تلاش مجریان طرح توسعه ارتباطات روستایی یو.اس.او(USO) و هماهنگی و همکاری های استانی، یزد موفق شد قبل از اتمام زمان برنامه، صد درصد روستاها را تحت پوشش قرار دهد.

کد خبر: ۹۱٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha