۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
استقرار عشایر در ۷۲ سامانه عرفی استان همدان
مدیر امور عشایری استان همدان خبر داد:

استقرار عشایر در ۷۲ سامانه عرفی استان همدان

همدان - مدیر امور عشایری استان همدان از استقرار عشایر در ۷۲ سامانه عرفی استان همدان خبر داد و گفت: ۱۲ سامانه متعلق به مناطق عشایری ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان است.

به گزارش بازار؛ حسین محمدی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای امور عشایری تویسرکان با اشاره به اینکه چهار زیست بوم داریم که عشایر در زمان ییلاق و قشلاق در چهار استان ایلام، لرستان، خوزستان و کرمانشاه به این مناطق کوچ می‌کنند اظهار کرد: ۷۲ سامانه عرفی عشایر در استان همدان وجود دارد که از این تعداد پنج سامانه عرفی و یک کانون خودجوش مربوط به شهرستان تویسرکان است.

وی با بیان اینکه از مجموع سامانه‌های عرفی در ییلاق و قشلاق سامان به وجود می‌آید افزود: در مناطق عشایری ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان ۱۲ سامانه وجود دارد.

مدیر امور عشایری استان همدان با اشاره به اینکه ۷۲ نقطه سامانه عرفی که داریم از چهار زیست بوم‌ استان لرستان شامل زیست بوم و میان‌بند می‌شود؛ گفت: عشایر در فصل قشلاق ابتدا وارد استان لرستان به عنوان میان‌بند و پس از یک ماه استقرار، وارد استان همدان می‌شوند.

وی ۳۷ درصد تولیدات صنایع دستی را از آن عشایر دانست و با بیان اینکه عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بدون هیچ چشم‌داشتی از دولت، حرف اول می‌زنند، افزود: در آیین‌نامه سامانه عشایری ماده ۵ و ۱۳ مصوبه هیئت دولت در سال ۸۴ تاکید کرده ادارات تابعه هر استان و شهرستانی که مرتبط با امور عشایری هستند باید یک بخش از اعتبارات اداره مربوطه را به تامین نیازهای عشایر اختصاص دهند.

کد خبر: ۹۱٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha