۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
شناسایی یک هزار و ۶۵۸ گونه گیاهی در استان همدان /۲۲ گونه «آندومیک» است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد:

شناسایی یک هزار و ۶۵۸ گونه گیاهی در استان همدان /۲۲ گونه «آندومیک» است

همدان- خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: تاکنون یک هزار و ۶۵۸ گونه گیاهی در استان همدان شناسایی شده که ۲۲ گونه آن «آندومیک» و مختص استان همدان است.

اسفندیار خزایی در گفتگو با خبرنگاربازار با بیان اینکه تغییر رفتار بارش ها و بروز بارش‌های سیل آسا یا افزایش روزهای خشک سال ماحصل افزایش مصرف انرژی است، گفت: افزایش مصرف انرژی سبب کاهش بارندگی و افزایش روزهای خشک سال شده است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای انرژی سبب گرمایش زمین شده است، اظهار کرد: میزان حرارت صحرای عربستان با زاگرس پنج درجه متفاوت بوده و این امر سبب حرکت ابرها از مدیترانه و جنوب به سمت کشورمان شده و بارش ها را به همراه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: سپر زاگرس که بخشی از آن در استان همدان واقع شده در زیست مردم بسیار تاثیر گذار بوده و برای نمونه سپر زاگرس باعث جلوگیری از نفوذ بخشی از گرد و غبار به مناطقی از کشور شده است.

خزایی با عنوان اینکه جنگل ها ۶۷ تن در هکتار گرد و غبار را تثبیت می کنند، افزود: البته جنگل ها موجود زنده هستند و نباید با زمینه سازی برای بروز گرد و غبار و فیزیولوژیکی سبب مرگ آنها شویم بلکه آنها نیز حق استفاده از هوای پاک را دارند.

وی بابیان اینکه هر مرتع خوبی می تواند ۳۵ برابر از سیل خیزی جلوگیری کند که این کارکرد مرتع گویای اهمیت تنوع زیستی در حفظ حیات است، عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۶۵۸ گونه گیاهی در استان همدان شناسایی شده که ۲۲ گونه آن «آندومیک» و مختص استان همدان است.

خزایی تعامل منابع طبیعی و محیط زیست را حسنه و مطلوب دانست و اضافه کرد: حفظ نشدن و نابودی جنگل و مرتع، بخش حیات وحش را دچار چالش و ضربه شدید می کند همچنین با وجود تعریق مناطق چهارگانه برای محیط زیست اما گونه های جانوری پیوسته در حال حرکت هستند.

کد خبر: ۹۱٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha