۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک  با هزینه کرد ۱۵۰ میلیارد تومانی تاکنون نزدیک به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک برای دسترسی مردم به آب گوارا و مشکلاتی که در خصوص تامین آب شرب این مردم وجود داشت از سالهای قبل در استان شروع شده است که در دوره ای به دلیل عدم تخصیص اعتبارات متوقف شده بود.

وی افزود: از سال گذشته با تامین بخشی از اعتبارات اجرای پروژه دوباره از سر گرفته شد و تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ پروژه به ۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین عنوان کرد: در حال حاضر برآوردها خبر از نیاز این پروژه به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که با شرایط موجود با فازبندی کردن و اولویت سنجی بخش هایی از پروژه که بیشتر نیاز بود در حال اجراست و تاکنون نزدیک به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشه است.

ملکی گفت: تلاش ما این است که تا تابستان امسال بتوانیم آب شرب گوارا را به مردم شهرستان آبیک برسانی که برای این منظور نیازمند تخصیص به موقع ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی افزود: قول هایی مبنی بر تخصیص این اعتبارات دریافت کرده ایم و امیدواریم تا تیرماه امسال بتوانیم آب شرب جمعیت ۱۰۰ هزار نفری این شهر را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه های بلند مدت برای تامین آب شرب استان قزوین انتقال آب از سد طالقان به قزوین است که تکمیل این طرح میتواند آب شرب مورد نیاز ۸۰ درصد جمعیت استان قزوین را برای مدت ۲۵ سال آینده تامین کند.

ملکی همچنین بیان کرد: برای تکمیل این پروژه نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که در با جذب سرمایه گذار مناسب امیدواریم طی ۳ سال آینده بتوانیم این طرح را به بهره برداری برسانیم.

کد خبر: ۹۱٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha