۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳
تحریم‌ها، تعمیر را جایگزین تعویض قطعات کرد| کاهش ارزبری میلیونی با تعمیر چراغ خودروهای لوکس
یک تعمیرکار چراغ خودرو در گفتگو با بازار:

تحریم‌ها، تعمیر را جایگزین تعویض قطعات کرد| کاهش ارزبری میلیونی با تعمیر چراغ خودروهای لوکس

تهرانی، تعمیرکار و تیونینگ‌کار انواع خودروها گفت: درحالی تعمیر چراغ یک خودرو بی ام و ۵ میلیون تومان هزینه دارد که تعویض آن می‌تواند ۴۸ میلیون تومان ارز از کشور خارج کند.

بازار؛ گروه خودرو: هرچند بازگشت تحریم‌ها واردات و تامین قطعات خودروهای وارداتی را با چالش مواجه کرده و هزینه‌های نگهداری را حتی برای مالکان خودروهای خارجی اقتصادی هم به شدت افزایش داده است؛ اما در همین زمان کسب و کارهایی که در زمینه تعمیرات تخصص‌های ویژه‌ای داشتند جان دوباره‌ای گرفتند.

مشاغلی که سال‌ها بود رو به فراموشی رفته بودند و کمتر کسی می‌دانست به جای هزینه میلیونی برای تعویض یک قطعه خودرو خارجی می‌تواند با حداقل هزینه آن را همچون روز اول تعمیر کند. از طرفی آن دسته از مالکان خودروها که در این زمینه اطلاعات داشتند هم به دلیل پایین بودن قیمت قطعات چندان اعتمادی به تعمیرکاران متخصص نداشتند. یعنی از این حرفه‌ها که همین حالا هم کمتر کسی آن را می‌شناسد تعمیرکار چراغ‌های خودروهای لوکس خارجی است، در این رابطه به سراغ امید تهرانی، تعمیرکار چراغ و تیونینگ‌کار انواع خودروهای داخلی و خارجی رفتیم که گفت و گوی بازار با وی را در ادامه خواهید خواند.

تعمیر باعث جلوگیری هرچه بیشتر خروج ارز از کشور می شود؛ برای مثال چراغ بی ام و ۵۲۸ در بازار ۴۸ میلیون تومان قیمت دارد که برای تعمیر آن ۵ میلیون هزینه صرف می شود

* بازگشت تحریم‌ها برای برخی فرصت و برای بعضی دیگر چالش عنوان می‌شود؛ به  عنوان یک تعمیرکار و تونینگ کار تحریم‌ها چه تاثیری بر کسب و کار شما گذاشته است؟
همانطور که اشاره کردید بازگشت تحریم‌ها برای بنده نیز بجای تهدید فرصت بوده است؛ چرا که بعد از تحریم ها کسب و کارهایی که با تعمیر همراه بودند بیشتر مورد قبول قرار گرفتند و مشتریان بیشتری به این سمت هدایت شدند.

به طوری که تا قبل از تحریم ها اگر مالک خودرو تصادف می کرد و چراغ خودرو اش آسیب می دید خیلی راحت چراغ را خریداری و نسبت به تعویض آن اقدام می کرد. بنابراین هیچ گاه نیاز به تعمیر نداشت اما الان که تحریم هستیم و چراغ خودرو خارجی وارد نمی شود یا خیلی گران است، مالک خودرو مجبور به تعمیر آن می شود.

به نظر بنده این تعمیر بهتر است چون باعث جلوگیری هرچه بیشتر خروج ارز از کشور می شود. برای مثال چراغ بی ام و ۵۲۸ در بازار ۴۸ میلیون تومان قیمت دارد. بنابراین در صورتی که مالک بی ام و تصادف کند و چراغ دچار آسیب شود باید ۴۸ میلیون تومان ارز از کشور خارج کند تا چراغ خودرو خود را تعویض کند. بنابراین تعمیرکاران به جای ۴۸ میلیون تومان، با یک طلق و تعمیر که میانگین هزینه را به ۵ میلیون تومان کاهش می دهند.

یعنی به جای اینکه ۴۸ میلیون تومان ارز از کشور خارج و به آلمان انتقال داده شود با ۵ میلیون تومان چراغ خودرو را تعمیر می کنیم. با این تفاسیر با بازگشت تحریم‌ها کسب و کارهای این چنینی رونق یافته و برای مردم هم بیشتر مورد پذیرش قرار گرفته است.

تحریم‌ها، تعمیر را جایگزین تعویض قطعات کرد| کاهش ارزبری میلیونی با تعمیر چراغ خودروهای لوکس

* همانطور که اشاره کردید بعد از تحریم‌ها کسب و کار شما با رونق قابل توجهی مواجه شده؛ بفرمایید چند سال است که در این بخش اشتغال دارید و علاوه بر چراغ با تعمیر چه قطعات دیگری می‌توانید مانع خروج ارز شوید؟
همانطور که اشاره کردم اصل کار و تخصص بنده علاوه بر تیونینگ و دیتیلینگ خودرو، تعمیر است و طی ۱۰ سال پیش که به این حوزه ورود کردم همه در مواجهه با حوادث اقدام به تعویض قطعات می کردند. البته هنوز هم خیلی از مردم نمی دانند که تعمیر چراغ وجود دارد.

در مورد بخش دوم سوالتان هم باید بگویم  که تمام خدماتی که ارائه می دهم مرتبط با چراغ است؛ یونیت، موتور، ترانس، سیم کشی و غیره که مرتبط با چراغ خودرو هستند را در مجموعه خودمان تعمیر می کنیم. البته اگر برخی از قطعات را هم نتوانیم تعمیر کنیم با توجه به اینکه انبوهی از چراغ داغی در کارگاهم دارم می توانم از آن‌ها بهره ببرم و نیاز مشتری را برطرف کنم.

* اشاره کردید به اینکه در زمینه دیتیلینگ و تیونینگ خودرو هم فعالیت دارید، با این تفاسیر چه خدماتی را به مشتریان ارائه می دهید و بیشتر مشتریانتان برای چه امری به شما مراجعه می کنند؟
دیتیلینگ و خدمات اسپورت خودرو شامل: کاور بدنه، سرامیک، سیستم های صوتی و تصویری، سطح کهکشانی، چراغ و غیره از جمله خدماتی است که بسته به  نیاز مشتری ارائه می دهیم. اما بیشتر تمرکز ما بر روی چراغ خودرو با نصب بلک سی، تغییر سیم کشی، نصب دی لایت، نصب فلکسیبل و غیره است.

اسپورت کردن چراغ ۲۰۶ نزدیک یک میلیون و ۸۰۰ تومان هزینه دارد که با انجام آن میدان دید خودرو رو به رو از خودرو تغییر یافته افزایش قابل توجهی می یابد

* این تغییرات چقدر برای یک مشتری هزینه در بردارد و آیا تغییر استانداردهای چراغ باعث این نمی شود که میدان نوری آن کاهش یابد؟
هزینه بستگی به این دارد که مشتری چه درخواستی داشته باشد؛ برای مثال چراغ اسپورت ۲۰۶ نزدیک یک میلیون و ۸۰۰ تومان هزینه دارد. در مورد بخش دوم سوالتان نیز باید بگویم که میدان نوری راننده بیشتر می شود که کمتر نمی شود؛ به خاطر اینکه چراغ کوچک شما یک لامپ آریایی است که بر روی تمام خودروها نصب شده است اما آن لامپ آریایی تبدیل شده به دو دی لایت سفید؛ یعنی دید خودرو رو به رو از شما نسبت به لامپ آریایی با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد.

کد خبر: ۹۱٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha