۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
بازاریان پارس آبادمغان کرکره‌ها را بالا زدند
علی رغم تاکید اتاق اصناف؛

بازاریان پارس آبادمغان کرکره‌ها را بالا زدند

اردبیل - علی رغم تاکید اتاق اصناف بر تعطیلی بازار به دلیل شیوع کرونا ویروس، اما برخی از بازاریان به مانند روزهای گذشته مغازه‌هایشان باز و کسب و کارشان برقرار است.

مرتضی بری؛ خبرگزاری بازار_  به رغم تاکید اتاق اصناف بر تعطیلی بازار به دلیل شیوع کرونا ویروس، اما برخی از بازاریان پارس آبادی چندان به این مهم توجه نکرده و به مانند روزهای گذشته مغازه هایشان باز و کسب و کارشان برقرار است.

در این میان حضور شهروندان نیز در سطح خیابان بطور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

البته باید گفت که در شرایط بوجود آمده مصوبه اتاق اصناف پارس آباد نیز بی تاثیر نبود.

مصوبه ای که در آن برای برخی بازاریان مجوز فعالیت صادر نشده و اما برای فعالیت برخی دیگر که اتفاقا محل تجمع و رفت و آمد بیشتر مردم هم هست ممانعت نداشته و همین موضوع باعث شده تا صدای اعتراضات مردم به این مصوبه، همانند بنر خوش آمدگویی شهرداری پارس آباد به مسافران، در روزهایی که تاکید می شود برای جلوگیری از شیوع میهمان ناخوانده چینی، هیچ کس از خانه هایشن بیرون نیاید، بلند شود.

نکته جالب در این میان، تعیین زمان فعالیت برای برخی واحدهای صنفی است که به نظر می رسد پشتوانه فکری چندانی نداشته باشد؛ چرا که تعیین زمان، یعنی اینکه مردم در آن زمان ها می توانند مایحتاج خود را تامین کنند و این یعنی زمینه سازی برای تجمع مردم در بازار در زمان تعیین شده و البته زمینه سازی برای شیوع کرونا ویروس.

در همین خصوص یکی از شهروندان پارس آبادی در گفتگو با بازار می گوید: به نظر می رسد تصمیم گیران این اتفاق، چندان بر موضوع کرونا و زنگ خطر آن واقف نیستند.

این شهروند پارس آبادی ادامه می دهد: وقتی شهرداری در روزهای کرونایی به استقبال میهمانان می رود و اتاق اصناف هم برنامه منطقی برای بازاریان ندارد، باید هم منتظر روزهای بحرانی کرونایی در شهرستان باشیم.

فرهاد دیگر شهروند پارس آبادی می گوید: دنیا بر این موضوع اتفاق نظر دارد که در خانه ماندن بهترین راه برای در امان ماندن از ویروس کرونا است و چین نیز با این فرمول ویروس را کنترل کرده و ظرف روزهای آینده تعداد مبتلایان را به صفر می‌رساند.

شهروند پارس آبادی ادامه می دهد: ما هنوز در آغاز راهیم و روزانه دَهها نفر به آمار مبتلایان اضافه می شود بدون اینکه به توصیه های پزشکی و بهداشتی در کنترل کرونا ویروس توجهی داشته باشیم.

در همین خصوص صمدالله محمدی رئیس اتاق اصناف پارس آباد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پس از تعطیلی ۴ روزه واحدهای صنفی در پارس آباد، مصوبه ای مبنی بر فعالیت برخی صنوف در ساعات خاص ابلاغ شد، گفت: البته در جلسه امروز ستاد، در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مصوب شد که از روز یکشنبه تمامی واحدهای صنفی به جز نانوایان، قصابان، خواربارفروشان و میوه فروشان تعطیل خواهد بود.

محمدی بر حمایت از واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: در این خصوص پیشنهاد حمایتی مبنی بر دادن مهلت ۲ ماهه برای وصول چک های صادر شده از سوی بازاریان، ارائه شده که در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

در هر حال این روزها کرونا با سرعتی باور نکردنی در حال شیوع است و در این شرایط نیاز هست تا تدبیری مناسب برای فعالیت واحدهای صنفی اندیشیده شود و البته تدبیری ویژه تر در جهت حمایت از بازاریانی که روزهای عید، پیک کاری شان بود.

کد خبر: ۹٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha