۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
خرید تضمینی دام عشایر ضرورت دارد | مجلس با تمام توان از عشایر حمایت می‌کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

خرید تضمینی دام عشایر ضرورت دارد | مجلس با تمام توان از عشایر حمایت می‌کند

رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دولت باید برای رفع مشکلات به وجود آمده برای عشایر از طریق خرید تضمینی دام آنها را با قیمت مناسب خریداری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اثرات خشکسالی بر وضعیت دامداری عشایر کشور، گفت: خشکسالی در سال آبی جاری مشکلات شدیدی را برای کشاورزان و عشایر کشور به وجود آورده و موجب زیان آنها شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ناشی از خشکسالی برای عشایر کمبود خوراک دام و علوفه است، عنوان کرد: پرورش دام عشایر به وضعیت مراتع وابستگی دارد و در حال حاضر با توجه به میزان کم بارش‌ها شرایط مراتع کشور مناسب نیست و عشایر نمی‌توانند از علوفه آن استفاده کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید برای رفع مشکلات به وجود آمده برای عشایر از طریق خرید تضمینی، دام آنها را با قیمت مناسب خریداری کند، افزود: راه حل دوم دولت برای حمایت از عشایر دام‌دار تامین علوفه مورد نیاز برای جلوگیری از سرگشتگی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلای با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی از طریق سازمان امور عشایری و وزارت جهاد کشاورزی مشکلات به وجود آمده برای عشایر در خشکسالی را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: مجلس با تمام توان از عشایر حمایت می‌کند تا در شرایط فعلی کشور متضرر نشوند زیرا بخش عمده‌ای از گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر تولید و تامین می‌شود.

کد خبر: ۹۱٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha