۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
مصرف آب در قزوین ۱۷ درصد افزایش یافته است/مشترکان کم مصرف معاف از پرداخت آب بها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

مصرف آب در قزوین ۱۷ درصد افزایش یافته است/مشترکان کم مصرف معاف از پرداخت آب بها

قزوین-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در شرایطی که استان قزوین امسال کاهش جدی نزولات جوی را تجربه می کند، مصرف آب در قزوین نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

داراب بیرنوندی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش جدی نزولات جوی در قزوین اظهار داشت: از یک سو شیوع بیماری کرونا نیاز جدی به منابع آب را افزایش داده است و از سوی دیگر کاهش  ۴۰ درصدی نزولات آسمانی در سطح کشور نسبت به سال گذشته شرایط را برای تامین آب مورد نیاز برای بخش کشاورزی استان قزوین دشوار کرده است.

وی بیان کرد: نزدیک به ۹۰ درصد آب مصرفی در قزوین در بخش کشاورزی هزینه می شود که قطعا مدیریت درست مصرف در این حوزه می تواند در شرایط کم آبی امسال بسیار کمک کننده باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: سرانه مصرف آّب در استان قزوین به ازای هر نفر سالانه ۲۰۰ لیتر آب است که نسبت به میانگین های کشوری و جهانی بسیار بالاست و از این رو در سالی که با تنش آبی جدی مواجهیم باید در خصوص مدیریت منابع آبی برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.

بیرنوندی تصریح کرد: همچنین افزایش ۳ درجه ای دما در سال جاری هشدارها برای افزایش مصرف آب را به صدا در آورده است از این رو برای این که بتوانیم این تنش آبی ایجاد شده را مدیریت کنیم ۶۷ مورد بهسازی چشمه قنات، حفر ۱۳ حلقه چاه و ۱۷ کیلومتر خط لوله در استان قزوین انجام شده است تا بتوانیم آب مورد نیاز ۲۴۰ هزار نفر جمعیت استان قزوین را تامین کنیم.

وی گفت: براساس مصوبه ای که سال گذشته در کشور انجام شده مشترکان کم مصرف که کمتر از ۵ متر مکعب آب مصرف کنند از پرداخت آب بها معاف هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته مشترکان قزوینی با این طرح از پرداخت نزدیک به  ۱۰۰ میلیون تومان آّب بها معاف شدند.

کد خبر: ۹۱٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha