۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
 طرح توسعه ۵۰۰ هکتاری کشت گل محمدی در زنجان اجرا می شود
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

 طرح توسعه ۵۰۰ هکتاری کشت گل محمدی در زنجان اجرا می شود

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: طرح توسعه ۵۰۰ هکتاری کشت گل محمدی در زنجان در دستور کار بوده و بازار فروش محصول گل محمدی و گیاهان دارویی در استان خوب است.  

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح توسعه ۵۰۰ هکتاری کشت گل محمدی در استان زنجان در دستور کار است، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال توسعه کشت گل محمدی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می شود.  

وی با بیان اینکه  زنجیره ارزش تولید استان شامل چهار حلقه است که با شکل گیری حلقه ها در فاز اول با کشاورزان جهت توسعه کشت و خرید محصول عقد قرارداد خواهد شد، اظهار کرد: در فاز دوم از طریق مشارکت عمومی و خصوصی اراضی پایاب دو سد جهت کشت حدود ۱۰۰ هکتاری گل محمدی اقدام می شود.

رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: در فاز سوم تولید بذر و نشا گیاهان داروئی در داخل گلخانه مد نظر بوده و در فاز چهارم کشت بافت گیاهان دارویی با همکاری دانشگاه زنجان صورت می گیرد.  

تاراسی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل­ محمدی در استان زنجان بیش از ۲۴۰ هکتار است، تاکید کرد: با کشت این میزان گل محمدی در استان در طول سال بیش از ۳۷۴ تن گل تر تولید می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی ها سازمان جهاد کشاورزی نسبت به توسعه گل محمدی در استان تاکید دارد، گفت: در این راستا تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می شود.  

رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: بازار فروش محصول گل محمدی و گیاهان دارویی در استان خوب است.  

کد خبر: ۹۱٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha