۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
 ساماندهی صندوق های بازنشستگی از اولویت های دولت آینده
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

ساماندهی صندوق های بازنشستگی از اولویت های دولت آینده

حسینی، کارشناس مسائل اقتصادی اصلاح وضعیت نابسامانی صندوق های بازنشستگی را از موضوعات مهم اقتصادی دانست که دولت آینده باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

به گزارش بازار، فرهنگ حسینی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: چالش صندوق های بازنشستگی با تعداد زیاد بازنشستگان تحت پوشش به علت سیاست گذاری های غلط به معضل مهمی تبدیل شده است که بعد از انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری دولت آینده باید آنرا در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی بازنشسته کردن پیش از موعد و چالش های جدی مالی به علت کسری قابل ملاحظه بودجه را از جمله مشکلات اساسی صندوق های بازنشستگی برشمرد و اظهارداشت: به دلیل اعمال سیاست های غلط و بازنشستگی پیش از موعد تعداد زیادی از کارکنان اکنون منابع صندوق های بازنشستگی بسیار کمتر از نیاز است و کفاف تعهدات این صندوق ها را نمی کند و این امر موجب شده است دولت بودجه های این صندوق ها را از بودجه های سنواتی تامین نماید.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: بررسی وضعیت دارایی ها و تعهدات صندوق های بازنشستگی نشان می دهد اکثر این صندوق ها حداقل با ۵۰ درصد کسری بودجه مواجه هستند و توان عمل به تعهدات خود را ندارند و برخی از آنها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی چابک سازی صندوق های بازنشستگی را از جمله راهکارهای حال حاضر دانست و گفت: دولت باید با چابک سازی صندوق های بازنشستگی هزینه های این صندوق ها را کاهش دهد و با کاهش تعهدات مالی و اصلاح قوانین و مقررات زمینه رفع مشکلات را فراهم سازد.

فرهنگ حسینی به فعالیت های اقتصادی برخی صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی صندوق های بازنشستگی با سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی سعی در جبران کسری بودجه خود دارند اما ساختار مدیریتی ضعیف، نقص قوانین و نظارت ها موجب بازدهی پایین این صندوق ها شده و دولت آینده باید برای رفع این نواقص تدبیر و برنامه ریزی کند.

کد خبر: ۹۱٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha