۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
گرانی کمرشکن و بیکاری در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست
نماینده مردم زابل در مجلس:

گرانی کمرشکن و بیکاری در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست

نماینده مردم زابل در مجلس ضمن تشکر از قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان، گفت: لازم است با برخی آقازادگان که جز دانه‌درشت‌های فساد اقتصادی هستند همانند مرحوم خلخالی رفتار شود تا عبرت سایرین شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حبیب‌اله دهمرده در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، ۱۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با تأکید بر اینکه باید خودمان کشورمان را بسازیم، گفت: نه آمریکا و نه انگلیس کاری برای ما انجام نخواهد داد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی عنوان کرد: گرانی کمرشکن در ابعاد مختلف از قبیل کالاهای اساسی، مسکن، خودرو و بیکاری نه در شأن مردم و نه در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه رتبه بندی فرهنگیان ضروری است، عنوان کرد: اعمال مدارک مجدد، خریدخدمتی ها، نهضتی ها، حق التدریسی ها، دانشگاه فرهنگیان و فنی و حرفه ای، کار بسیار مهم است و باید از عزل و نصب های سیاسی جدا جلوگیری شود.

دهمرده ضمن تشکر از قوه قضائیه برای برخورد با حرامخواران، گفت: ضرورت دارد همانند مرحوم خلخالی با چند دانه درشت آقازاده برخورد شود تا باعث عبرت سایرین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برخی از معضلات فرهنگی، اظهار داشت: پیر شدن جمعیت، سبک زندگی، حاشیه نشینی، مناطق محروم، تبعیض، اشرافی گری و توزیع نامناسب منابع از چالش های جدی است.

وی در ادامه با اشاره به مسائلی در حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: اجرای کامل طرح ۴۶ هزار هکتاری سیستان، تقسیم استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک فرصت و ضرورت لازم است و نباید تأخیر شود.

دهمرده خطاب به وزیر راه تذکر داد: اجرای پروژه های راه آهن زابل-زاهدان و بزرگراه زابل-زاهدان و راه های روستایی، پروازهای زابل از سال ۸۴ آغاز شده اما یا تعطیل است و یا با کندی مواجه شده که حاشیه نشینی را نیز مزید علت کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر نیرو تأکید کرد: ایجاد بند کمالخان روی رودخانه هیرمند از سوی افاغنه، مشکل جدی برای مردم ایجاد کرده و برای اولین بار در تاریخ، رودخانه هیرمند کاملا خشک شده و حاصل آن این است که مردم ولایی و به فرموده رهبری تنگه احد ایران در حال تخلیه شدن است.

وی افزود: چرا درباره انتقال آب از دریای عمان، آب ژرف از تبخیر و رسوب گذاری آب در منطقه علیرغم داشتن ردیف بودجه اقدام نمی کند و فاضلاب و آب شرب سیستان را رها کرده اید که فرصت سوزی است.

دهمرده در ادامه خطاب به وزیر کشور عنوان کرد: در اثر خشکسالی مشکلات جدی برای عشایر به وجود آمده که علیرغم تذکرات و نطق ها اقدام عملی صورت نگرفته است؛ گذرگاه مرزی سیستان یک فرصت است ولی در اثر سوءمدیریت به تهدید تبدیل شده است پس چرا این همه فرصت سوزی می کند.

وی همچنین خطاب به وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد که در رابطه با زیرساخت های ورزشی در استان، علیرغم قول های داده شده، اقدام جدی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکل از تشخیص مصلحت نظام برای تصویب ایجاد منطقه آزاد سیستان، خاطرنشان کرد: امیدواریم زمینه اجرایی آن هرچه سریع تر فراهم شود.

کد خبر: ۹۱٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha