۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کالاهای ۱۶ کشور جهان به مازندران وارد شد
ناظر گمرکات مازندران:

کالاهای ۱۶ کشور جهان به مازندران وارد شد

نوشهر- یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران گفت: سال جاری ۴۱۶ هزار تن کالا از ۱۶ کشور جهان به گمرکات استان در نوشهر، امیرآباد و فریدنکنار وارد شد.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به واردات ۴۱۶ هزار تن انواع کالا به گمرکات استان طی دو ماه اول سال جاری، ارزش این میزان واردات را بیش از ۱۷۷ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این کالاها از ۱۶ کشور جهان از جمله روسیه، امارات، ترکیه، انگلساان و غیره وارد شده است.

وی میزان رشد واردات کالا طی سال جاری را به گمرکات استان بیش از پنج درصد ذکر کرد و گفت: اقلامی نظیر جو دامی، چربی ها و روغن های حیوانی، ماشین آلات، ذرت دامی و غیره به استان وارد شده است.

وی میزان صادرات کالا را از استان به کشورهای مختلف بیش از ۲۵۴ هزار تن ذکر کرد و با اشاره به رشد۲۶ درصدی صادرات اظهار داشت: انواع فرآورده های لبنی، مواد پلاستیکی، سیمان، چوب و اشیای چوبی، فراورده های خوراکی و غیره به مقاصد تجاری صادر شده است.

یوسفی منش، رشد ارزش میزان صادرات را ۲۶ درصد و رشد حجم کالاهای صادراتی را ۱۰۹ درصد بیان کرد و گفت: در سال جاری درآمد گمرکات استان از ۳۹ میلیارد تومان فراتر رفته است.

ناظرگمرکات مازندران، حجم ترانزیت خارجی را در سال جاری ۲۹ هزار تن شامل انواع کالاهای لوله حفاری، کک نفتی و کانتینر اعلام کرد.

کد خبر: ۹۱٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha