۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
دولت برنامه‌ موثری برای مبارزه با قاچاق ندارد| قاچاق توسط افراد صاحب نفوذ انجام می‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت برنامه‌ موثری برای مبارزه با قاچاق ندارد| قاچاق توسط افراد صاحب نفوذ انجام می‌شود

نماینده مردم شهربابک در مجلس گفت: قاچاق پدیده‌ غیرقابل کنترلی نیست و نه تنها افراد عادی نمی‌توانند در این حوزه فعالیت کنند بلکه موضوع قاچاق بیشتر توسط افراد صاحب نفوذ و قدرتمند انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی رضاحسینی قطب آبادی درباره ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین در جلوگیری از قاچاق کالا، گفت: از آنجا که کالای قاچاق به دلیل عدم پرداخت عوارض گمرکی و مالیات برای مصرف کننده مقرون به صرفه تر و برای فروشنده دارای سود بیشتر است، تمایل افراد برای گسترش قاچاق افزایش می‌یابد و این امر موجب ضربه به تولید داخل خواهد شد.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تمایل، دولت می‌تواند با قاچاق مقابله کند در حالیکه به نظر می‌رسد برنامه ای برای تحقق این مهم وجود ندارد، ادامه داد: قاچاق کالا نه تنها موجب ضربه به تولیدکننده داخلی می‌شود بلکه برای عرضه کننده کالاهای وارداتی به صورت قانونی نیز ضرر و زیان به همراه دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کالای عرضه شده در فروشگاه‌های آنلاین به دلیل پرداخت عوارض، مالیات و... نسبت به سایر بازارها که در آنها کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، گرانتر است و این امر موجب کاهش مشتری این فروشگاه‌ها می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: می توان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، پیش بینی معافیت‌های مالیاتی، در نظر گرفتن تخفیف‌هایی در هزینه حامل های انرژی و...از فروشگاه‌های آنلاین که در دوره شیوع کرونا، کمک بسیاری به کاهش تجمعات داشتند، حمایت کرد که برای تحقق این امر بانک مرکزی باید برنامه ریزی کند.

رضاحسینی قطب آبادی افزود: برای درمان هر دردی ابتدا باید با آسیب شناسی علل بروز آن را مشخص کرد؛ قاچاق پدیده‌ی غیرقابل کنترلی نیست و نه تنها افراد عادی نمی‌توانند در این حوزه فعالیت کنند بلکه موضوع قاچاق بیشتر توسط افراد صاحب نفوذ و قدرتمندی انجام می‌شود. در حقیقت مردم عادی برای به دست آوردن یک لقمه نان عامل مافیای بزرگ و برخی تاجران می شوند.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن، قاچاق، واردات تعداد محدودی کالا نیست بلکه در حال حاضر قاچاق از مبادی رسمی و با حجم بسیار انجام می‌گیرد بنابراین باید مشکل را از ابتدای زنجیره حل کرد.

کد خبر: ۹۱٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha