۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
خشکسالی در کمین موسیر لرستان/ کارخانه فرآوری نداریم
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان:

خشکسالی در کمین موسیر لرستان/ کارخانه فرآوری نداریم

لرستان- کیانی فر، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: خشکسالی امسال یک تهدید جدی برای کشت موسیر در استان است.

محمد حسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت موسیر در لرستان ۲۷۰ هکتار است که نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته و پیش‌بینی می‌کنیم هزار و ۱۰۰ تن برداشت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موسیر فقط در سه استان لرستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، افزود: اصفهان بالاترین سطح زیر کشت را دارد چون کشاورزان آنها خیلی بهتر این کشت را انجام می‌دهند ولی در استان ما چند سال است که کشت موسیر آغاز شده و تا پیش از آن تنها در شهرستان الیگودرز کشت می‌شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر الیگودرز در شهرستان الشتر و نورآباد هم کشت موسیر صورت می‌گیرد، عنوان کرد: موسیر یک گیاه دیم است بنابراین کمبود بارندگی امسال، آسیب کمتری به این کشت می‌زند مخصوصاً به موسیرهای یک ساله‌ای که هنوز استقامتی ندارند تا بتواند آب مورد نیاز خود را از خاک تامین کنند.

وی با بیان اینکه برداشت پیاز موسیر از خرداد ماه شروع می شود، تصریح کرد: در استان لرستان کارخانه فرآوری موسیر نداریم و ناچاریم موسیر را به صورت خام به استان‌های دیگر مانند اصفهان بفرستیم.

کیانی‌فر خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل موسیرکاران تأمین پیاز موسیر است چون بسیار گران است و ما حدود ۴۰ درصد پیاز موسیر استان را از زمین‌های زارعی چند ساله‌ای که دارای پیاز موسیر هستند، تأمین می‌کنیم و تقریباً مابقی آن را خریداری می‌کنیم.

کد خبر: ۹۱٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha