۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
استخراج بیش از ۶ میلیون تن سنگ آهن| تولید ۶۱۵ هزار تن ورق گرم فولادی
گزارش بازار از تولید فولاد

استخراج بیش از ۶ میلیون تن سنگ آهن| تولید ۶۱۵ هزار تن ورق گرم فولادی

سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) اعلام کرد که در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۶ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۵۸۷ تن سنگ آهن از معادن کشور استخراج شده است.

بازار؛ گروه صنعت: در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ مجموع تولید ورق گرم در مجتمع های فولاد سازی کشور، ۶۱۵ هزار و ۶۴۹ تن بود در حالی که در فروردین سال گذشته میزان تولید این محصول فولادی به ۶۳۱ هزار و ۵۳۰ تن رسید.

در مدت یاد شده ۲۷۳۸ تسمه و کلاف در مجتمع های فولادی کشور تولید شده است که این میزان تولید تسمه و کلاف در فروردین ماه سال گذشته معادل ۱۹۷۹ تن بوده است.

در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۳۹۱۸ تن چهارگوش و سایر آلیاژهای مهندسی در کشور تولید شده است که در فروردین ماه سال گذشته میزان آن ۴۶۳۵ تن بوده است.

در مدت یاد شده تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به ۴ هزار تن رسید در حالی که تولید ریل در فروردین سال گذشته معادل ۱۲۰۷ تن بوده است.

در این مدت ۱۷ هزار و ۶۲۹ کلاف در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید شد که این میزان کلاف در فروردین ماه سال گذشته معادل ۲۴۶۱ تن بوده است.

در نخستین ماه سال جاری مجموع تولید میلگرد در مجتمع های فولادی به ۲۴ هزار و ۸۳۳ تن رسید که این میزان میلگرد در فروردین سال گذشته معادل ۲۰ هزار و ۴۵۸ تن بوده است.

همچنین در این مدت ۲۴ هزار و ۸۵۶ تن ورق گالوانیزه در مجتمع‌های تولیدی کشور تولید شده است در حالی که تولید فروردین ۱۳۹۹ حدود ۶ هزار و ۳۳۰ تن بوده است.

در فروردین سال جاری در مجموع ۵۶ هزار و ۴۵۹ تن شمش کالایی در مجتمع‌های تولیدی کشور تولید شد در حالی که در فروردین سال گذشته معادل ۸۱ هزار و ۲۶۱ تن بوده است.

در مدت یاد شده در مجموع  ۷۶ هزار و ۹۲۶ تن ورق عریض فولادی در کشور تولید شده است در حالی که تولید آن در فروردین سال گذشته به ۷۷ هزار و ۷۱۵ تن رسیده بود.

میزان تولید فولاد خام در فولاد سازی های کشور 
سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)   همچنین اعلام کرد که در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۳۶۲۹ تن اینکات در کشور تولید شد و میزان تولید بلوم آلیاژی مهندسی به ۱۵ هزار و ۷۰ تن رسید.

در مدت یاد شده ۲۲ هزار و ۳۵۳ تن بلیت آلیاژی مهندسی در کشور تولید شد در حالی که تولید بلوم در فروردین سال جاری به ۲۹۰ ۳۴۲ تن رسید.

همچنین در مدت یاد شده در مجموع ۷۲۲ هزار و ۸۶۰ تن بیلت فولادی در کشورمان تولید شده است و میزان تولید اسلب در فروردین سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۳۰ تن بوده است.

تولید مس و محصولات مسی در صنایع مس ایران
ایمیدرو در این گزارش اعلام کرده است که در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۱۰۸ هزار و ۳۶۸ تن کنسانتره مس در مجتمع های مسی کشور تولید شد.

همچنین  در مدت یاد شده میزان تولید اکسید مولبیدن در صنایع مس ایران به ۱۰۰ تن رسید و میزان تولید مس مولبیدن نیز در این مدت یاد شده به ۲۱۲ تن افزایش یافت.

در این مدت میزان تولید کنستانتره مولیبدن در صنایع مس ایران ۴۶۸ تن بود و میزان تولید کاتد به ۲۴ هزار و ۶۱۶ تن رسید.

در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ مجموع تولید آند در صنایع مس ایران نیز به ۲۹ هزار و ۲۹ تن رسید و میزان تولید کنستانتره مس نیز معادل ۱۰۸ هزار و ۳۶۷ تن بوده است.

تولید آلومینیم در کشور در فروردین سال جاری
مجموعه تولید آلیاژ آلومینیومی در مجتمع های آلومینیوم سازی کشور نیز به ۲۰۷ تن رسید و میزان تولید بلیت آلومینیومی نیز معادل ۵۶۰ تن بوده است.

بر اساس گزارش ایمیدور، در این مدت میزان تولید آهک آلومینیوم ۱۳ هزار و ۷۷۶  تن بود و میزان تولید پودر آلومینا نیز به ۱۹ هزار و ۲۳۸ تن رسید.

در مدت یاد شده تولید هیدرات آلومینیوم نیز معادل ۳۲ هزار و ۵۶۱ تن بود و ۴۱ هزار و ۶۴۱ تن خالص آلومینیم نیز در مجتمع‌های آلومینیوم سازی کشور تولید شده است.

طبق گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این مدت میزان تولید بوکسیت آلومینیوم نیز در کشور به ۷۴ هزار و ۲۳۷  تن رسید.

کد خبر: ۹۱٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha