۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
دولت معیشت و اقتصاد مردم را رها کرده است
نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت معیشت و اقتصاد مردم را رها کرده است

موسوی، نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی مسئله گرانی کالاها را نیازمند نگاه همه جانبه به مسائل مختلف دانست و عنوان کرد: متأسفانه دولت کار را رها کرده است.

به گزارش بازار، کاظم موسوی بررسی مسئله گرانی کالاها را نیازمند نگاه همه جانبه به مسائل مختلف دانست و عنوان کرد: نمایندگان در کنار ملت از دولت برای ارزان کردن کالاها مطالبه دارند. متأسفانه دولت کار را رها کرده است و این کار برای چند ماه پایانی دولت دوازدهم نیست و به واقع دولت چند سال است که کار را رها کرده است.

وی در عین حال اقدامات مثبت انجام شده توسط دولت را غیر قابل کتمان دانست و عنوان کرد: انتظاری که از دولت داشتیم بسیار بیشتر بود زیرا اساساً دولت متولی و متکلف این امور است و این موضوع نه تنها برای این دولت بلکه در دولت آینده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تأسف از اینکه در یک سال گذشته دولت با مجلس شورای اسلامی کنار نیامد، اظهار کرد: روابط دولت با مجلس ضعیف بود و همین موضوع سبب ایجاد اصطکاک بین این دو قوه شد.

وی با تصریح بر اینکه دولت در یک سال گذشته به منویات نمایندگان مجلس توجه نکرده است بیان کرد: نمایندگان مجلس بیش از دو هزار مورد در یک سال گذشته به دولت تذکر داده‌ اند و همچنین بیش از ۲۳۰ مورد تحقیق و تفحص از دولت داشتیم.

موسوی از اعمال ابزارهای نظارتی مجلس بر دولت گفت و عنوان کرد: در مدت فعالیت مجلس یازدهم، چندین مرتبه برای نظارت بر دولت ماده ۲۳۴ اعمال شد. این ماده زمانی کاربرد دارد که مجلس اقدامی، طرحی و یا ریل گذاری برای دولت انجام می دهد اما دولت به آن توجه نکرد.

وی با تصریح بر اینکه دهک های پایین جامعه به دلیل شریط بد اقتصادی در عذاب هستند، اظهار کرد: مردم در ارتباط با معیشت در تنگنا قرار گرفته اند زیرا متأسفانه کالاهای اساسی تأمین نمی شود و یا قیمت آن ‌ها بسیار بالا است. سؤالی که باید از دولت پرسید این است؛ ارزهایی که به آن سوی مرز برای واردات و صادرات رفته اند چرا باز نمی گردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد صریح از دولت که مردم ایران را تحت فشار قرار داده اند، اظهار کرد: متاسفانه یک عده ارزهای ۴۲۰۰ تومانی را به آن سوی مرز برده ‌اند و سرمایه گذاری کرده‌ اند و هیچ‌گاه پاسخ ندادند چرا تعهدات شان را انجام ندادند.

کد خبر: ۹۱٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha