۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
هرگونه اختلال در سیستم حمل و نقل تهران، موجب بحران منطقه ای و ملی می شود
نماینده مردم پاکدشت در مجلس:

هرگونه اختلال در سیستم حمل و نقل تهران، موجب بحران منطقه ای و ملی می شود

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: تعجب می کنم استانی که مادر تمام استان های کشور است، با مشکل حمل و نقل روبروست، هرگونه اختلال در سیستم حمل و نقل و ترافیک تهران، موجب بحران منطقه ای و ملی می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فرهاد بشیری در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی  در تشریح سوال خود از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه چرا نسبت به ادامه اجرای پروژه ملی کمربندی جنوبی پاکدشت درجاده امام رضا (ع) جهت رفع گره های شدید ترافیکی مردم شرق کشور، دراین منطقه اقدام جدی صورت نمی گیرد؟ گفت: منطقه شرق تهران سالیان سال است که گرفتار بغرنج ترین مشکلات جاده ای شده و روزانه گرفتاری های بسیاری برای مردم در حوزه حمل و نقل و تردد ایجاد می شود. با این وجود جا دارد از ۷۰ نفر از نمایندگانی که در قالب تذکر و سوال از وزیر راه با ما همراهی کردند، تشکر و قدردانی کنم. همچنین از نمایندگان استان های سمنان و خراسان رضوی سپاسگزارم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس یازدهم خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای وزیر ۲۰ درصد از تردد کشور در استان تهران صورت می گیرد، اما این پروژه با عنوان کمربندی پاکدشت بیش از ۱۲ سال معطل مانده است، همچنین دو کریدور عظیم حمل و نقل شرق به غرب و شمال به جنوب از تهران عبور می کند، اما این پروژه ها مسکوت مانده است، لذا هرگونه اختلال در سیستم حمل و نقل و ترافیک استان تهران موجب بحران منطقه ای و ملی می شود.

وی اضافه کرد: تعجب می کنم، استانی که مادر تمام استان های کشور است با این مشکل روبرو شده، هم اکنون استان تهران "طرح جامع حمل و نقل استان" را ندارد و این فاجعه بزرگی به شمار می رود. در حالی که یکی از مسیرهای توسعه ای هر استان پیشرفت در حوزه راه و جاده های آن است، اما متاسفانه ما از این مهم بی بهره هستیم.

بشیری با بیان اینکه ۸ درصد معابر موجود و تقاضای سفر موجود در استان تهران در شرایط بحرانی قرار گرفته است، نسبت به بحرانی بودن محور پاکدشت به تهران تاکید کرد و گفت: اگر چه کارشناسان به این مهم اذعان دارند، اما مشکل حل نمی شود.

کد خبر: ۹۱٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha