۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
غذا سازهای هوشمند چندکاره با اندروید آمد
«بازار» گزارش می دهد

غذا سازهای هوشمند چندکاره با اندروید آمد

شرکت مالتو که درحوزه فناوری های خانه هوشمند فعالیت دارد از دستگاه دستیار آشپز فوق هوشمند رونمایی کرد؛ این وسیله از سیستم عامل اندورید،بلوتوث و وای فای پشتیبانی می کند و دارای ۱۰۰ نوع دستور پخت است.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: با گسترش علم و تکنولوژی، فناوری های ساخت بشر به سمت هوشمند سازی هدایت و آرزوی دیرینه افراد برای استفاده خودکار از وسایل و تجهیزات خانه به واقعیت تبدیل گردیده است. خانه های امروزی که با استفاده از تکنولوژی مدرن هوشمندسازی شده اند آسایش و راحتی را برای ساکنین به ارمغان آورده و دخالت انسان را در انجام امور به حداقل رسانده اند.

این خانه ها علاوه بر آرامش خیال و ایمنی که برای ساکنین به ارمغان می آورند، نقش مهمی در صرفه جویی انرژی ایفا می کنند زیرا فعالیت هایی که توسط تجهیزات خاص انجام می شوند طبق زمان بندی مشخص صورت گرفته و هیچ گونه انرژی ای هدر نخواهد رفت. یکی از بخش های خانه مدرن هوشمند، آشپزخانه است که هوشمندسازی آن بسیار دارای اهمیت بوده و از وسایل مدرنی که بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند در آن استفاده می شود.

غذا سازهای هوشمند چندکاره با اندروید آمد

کوکینگ پال مالتو  یک شرکت آمریکایی  است که در صنعت تجهیزات هوشمند سازی آشپزخانه های ید طولانی دارد؛ این کمپانی در آخرین تلاش خود یک غذا ساز چند منظوره هوشمند را به بازار ارائه کرده است که هر خانم خانه داری را به وجد خواهد آورد؛ این وسیله هوشمند به طور همزمان می تواند یک غذاساز سریع، یک بخار پز، یک ماشین پخت نان و یک مخلوط کن قهار باشد و در عین حال نیز همانند یک سرآشپز عمل کند.

جدای از چند منظوره بودن این وسیله بسیار کاربردی، استفاده از یک مانیتور ۸.۹ اینچی به همراه اتصال به شبکه Wi-Fi  ، بلوتوث ۴.۲  و  یک دوربین داخلی ۸ مگا پیکسلی  جذابیت آن را دوچندان ساخته است؛ کاربران می توانند از طریق این مانیتور دستور العمل های  لازم، زمانبندی، میزان دما و دیگر عملکردها را وارد نمایند و از طریق دوربین داخل محفظه پروسه پخت غذای خود را کنترل کنند.

علاوه بر پخت غذا، این دستگاه کاملا هوشمند می تواند به عنوان یک دستیار آشپز کاملا ماهر عمل کند و یا اینکه از دستور پخت آشپزهای کشور های دیگر نیز کمک بگیرد؛ برای پخت یک وعده غذایی تنها کافی است نام غذا را در قسمت جستجو درج کرده و مابقی مراحل را طبق گفته های دستیار آشپز طی کرد؛ این دستیار اطلاعات کاملی  اعم از مواد لازم، زمانبندی اضافه نمودن مواد، تنظیم تایمر زمان، و درجه حرارت مورد نیاز برای هر غذا را توضیح می دهد.

گفتنی است، در حافظه این دستگاه بیش از ۱۰۰ نوع دستور پخت  غذایی مختلف از سراسر جهان ذخیره شده است که امکان دسترسی آشپز را به همه جزییات فراهم می کند و این مقدار را نیز می توان از طریق اتصال به اینترنت در حساب کاربری Multo  نیز ارتقاء داد.

غذا سازهای هوشمند چندکاره با اندروید آمد

مالتوی آشپز به دستیار صوتی آمازون مجهز است و قادر می باشد تمامی اطلاعات را همانند یک سرآشپز در یک محیط واقعی به دستیاران خود دیکته کند؛ علاوه بر این، مالتو را می توان با استفاده از گوشی هوشمند و یا کامپیوتر متصل شده به حساب کاربری، از محیط خارج از منزل نیز چک کرد، مثلا از وی بخواهید عکسی از داخل قابلمه برای شما ارسال کند و یا نظرش را در مورد غذای در حال پخت با شما در میان بگذارد.

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره شد، این وسیله هوشمند نه تنها آشپزی شما را تسهیل می بخشد بلکه قادر است از طریق تیغه های چند لایه ای عمل تکه کردن و خرد سازی مواد را بر طبق دستورالعمل انجام دهد  و مهم تر و از همه حالت شستشوی سبک( lighter cleaning mode ) است که بین دو نوع غذا تنظیم شده است را نام برد که در نوع خود بی نظیر است .

ناگفته نماند، تبلت این ماشین هوشمند از سیستم عامل اندورید ۸.۱ پشتیبانی می کند و دارای رزلوشن ۸۰۰x  ۲۰۰ بوده و از  حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه رام ۲ گیگابایتی نیز بهره مند است ؛ این وسیله از یک باتری ۵۰۰۰ آمپری  قابل شارژ برخوردار است که از شارژر DC ۵V, ۲A نیز پشتیبانی می کند.

کمپانی کوکینگ پال مالتو می گوید، حضور یکی از این دستگاهای هوشمند در هر آشپرخانه به تنهای کفایت می کند؛ چند منظوره بودن ، مصرف انرژی پایین و قیمت ۷۹۹ دلاری این محصول را در اولیت تجهیز یک خانه هوشمند قرار داده است .

کد خبر: ۹۱٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha