۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
به دولتی ها گفتم در رشد بازار دخالت نکنند| برنامه های همتی برای رشد بورس چیست؟
کاندیدای ریاست جمهوری تشریح کرد؛

به دولتی ها گفتم در رشد بازار دخالت نکنند| برنامه های همتی برای رشد بورس چیست؟

کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم به تشریح برنامه های خود در رابطه با بورس پرداخت.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی و کاندیدای ریاست جمهوری در رادیو ایران به شرح برنامه های خود درباره بورس پرداخت که عبارت است از:

۱.در بازار سرمایه طی چند سال اخیر، کارهایی انجام شد که نباید انجام میشد. من چند بار به مسئولان در دولت گفتم که نباید به این شکل از رشد سریع شاخص بورس حمایت کنند چون آثار خوبی نخواهد داشت اما توجه نکردند و همانطور که پیش بینی میشد دیدید که شرایط بورس بد شد.

۲.این روند بورس بخاطر دخالت های غیرمنطقی رخ داد، بورس بخش خصوصی است، ذات بورس ریسکی است ولی این درست نیست که مسائل بورس را به شورای امنیت ببریم یا مسئولانی همچون رییس مجلس و نائب رییس مجلس به طور مشخص به موضوع بورس ورود کنند، چرا باید مسائل بورس را ببرند در برخی جاها دائما مطرح کنند، در این شرایط طبیعی است که سهامدار بورس به این نتیجه میرسد که بهتر است از بازاری که تا این حد در آن دخالت میشود هر چه زودتر خارج شود.

۳.به دخالت در بورس اعتقادی ندارم، نباید یک روز دامنه نوسان متقارن بگذارند یک روز بردارند و یا یک روز محدودیت خرید بگذارند و یک روز بگویند که باید ۲۴ ساعت بگذرد تا بتواند درخواست خود را وارد سیستم کند.

۴.من اعتقاد صد درصدی به بورس دارم، سقوط بورس هم دلایل مختلفی دارد که در یک زمان مناسب مفصل در خصوص آن توضیح خواهم داد.

۵.دولت من می تواند بورس را احیا کند البته این ادعا را ندارم که این کار را دو الی سه روزه انجام میدهم، به این شکل نمیتوان با بورس برخورد کرد.

۶.بورس آیینه بخش حقیقی اقتصاد است و اگر بخش حقیقی اقتصاد رشد کند بورس نیز بهبود خواهد یافت.

۷.دولت من به طور جدی بورس را در دستور کار خود خواهد داشت و هر کمکی که از دستم بربیاید برای بورس انجام خواهد داد اما به هیچ وجه نمی گویم که بورس بالا م یرود و به طور مداوم افزایشی خواهد شد اما بورس را شفاف خواهیم کرد. اینطور نخواهد شد که یک عده بخرند و بفروشند و سود کنند اما یک عده ناآشنا با بورس فقط بر مبنای دعوت دولت وارد شوند و در این بازار متضرر شوند.

۸.امیدوار هستم این روندی که دو روز است در بورس اتفاق افتاده ادامه داشته باشد و در کل این قول را خواهم داد که به بازار سرمایه توجه ویژه ای خواهم کرد.

کد خبر: ۹۱٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha