۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
ورودی آب به سدهای زنجان ۶۹ درصد کاهش دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

ورودی آب به سدهای زنجان ۶۹ درصد کاهش دارد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تاکنون ورودی آب به سدهای استان زنجان بیش از ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد. 

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار به ورودی آب به سدهای چهار گانه استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه سال گذشته تاکنون ورودی آب به سدهای استان بیش از ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد. 

وی اظهار کرد: ورودی آب به سدهای چهار گانه استان بیش از ۱۴۳ میلیون متر مکعب کاهش دارد که می طلبد شهروندان مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به میزان  بارش ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا پنجم خردادماه سالجاری بیش از ۱۹۹ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده  که بارش ها طی خردادماه بیش از هشت میلی متر بود. 

افشاری تاکید کرد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش و نسبت به دراز مدت هم ۳۳ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه امسال با کاهش بارش در استان مواجه هستیم،ابراز داشت: در این میان مدیریت مصرف آب در استان باید مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بر لزوم ضرورت عدم کشت محصولات پر آب در کنار رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر کشت برنج متوقف شود تشویقاتی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود و جهاد کشاورزی جلوی کاشت این محصولات را بگیرد. 

افشاری بر لزوم مدیریت مصرف آب در زنجان تاکید و به میزان مصرف آب در بخش های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت چهار درصد و آب شرب هم درصد است. 

وی  ابراز داشت: میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است و باید واحدهای صنعتی در مصرف آب مدیریت را مد نظر قرار دهند. 

کد خبر: ۹۱٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha