۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
راه اندازی فاز نخست سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی
در ماه جاری محقق می شود؛

راه اندازی فاز نخست سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی

سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی با هدف توسعه دولت الکترونیک، حکمرانی هوشمند و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، ۱۳ خرداد سال جاری در فاز نخست راه اندازی می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این سیستم به منظور تسهیل جریان اطلاعات و انتقال اطلاعات دقیق، صحیح و بهنگام به تولیدکنندگان، مدیران، برنامه ریزان و کارشناسان راه اندازی خواهد شد.

مهرزاد خرد افزود: بر اساس طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، اطلاعات و داده های بخش کشاورزی جمع آوری، تحلیل، ذخیره سازی و به تدریج در این سیستم به اشتراک گذاشته می شود.

وی اظهار داشت: این اطلاعات شامل مواردی همچون اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی مزارع، باغات، واحدهای تولیدی دام، طیور، آبزیان، صنایع کشاورزی، گلخانه ها، سیستم های آبیاری نوین، بازار محصولات کشاورزی و سامانه های مربوط به برآورد میزان تولید، بخش زیر ساخت ها و بخش تحقیقات هستند.

خرد ادامه داد: اطلاعات مفید تمام سامانه های فعال در حوزه کشاورزی نیز پس از بررسی و ارزیابی در سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی بارگذاری می شود.

وی در همین حال اظهار داشت: به زودی دسترسی به سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی برای جامعه هدف تعریف و در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

مجری طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی گفت: انتظار داریم با راه انداری سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، توزیع  نهاده های کشاورزی، تسهیلات، توسعه مکانیزاسیون، پرداخت خسارت ها و یارانه ها به بخش های مختلف کشاورزی و تولید محصولات هدفمند، نظام مند و عادلانه انجام شود.

وی اذعان داشت: طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی منجر به تاسیس موسسه مدیریت هوشمند کشاورزی ایران موسوم به مهکا با سهام قالب تشکل های بخش کشاورزی شده و مرکز پایش کشاورزی هوشمند نیز در چارچوب این موسسه فعالیت می کند.

خرد با بیان این که مرکز پایش کشاورزی هوشمند در وزارت جهاد کشاورزی مستقر است، گفت: این مرکز از امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته روز برخوردار است و متخصصان تحلیل داده در این مرکز، اطلاعات  مورد نیاز بخش کشاورزی را تهیه و آنالیز و از طریق این سیستم در اختیار جامعه هدف قرارمی دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون اطلاعات مکانی ۱۴ میلیون هکتار از مزارع و باغات در این سیستم ترسیم و اطلاعات مربوط به واحدهای تولیدی شامل واحدهای دام، طیور، آبزیان، صنایع کشاورزی و سایر فعالیت ها گردآوری و در حال بارگذاری است.

کد خبر: ۹۱٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha