۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
فقط یک هزار مگاوات انرژی نو در کشور تولید می شود
نماینده مردم بابل در مجلس:

فقط یک هزار مگاوات انرژی نو در کشور تولید می شود

بابل- سعادتی، نماینده مردم بابل در مجلس با انتقاد از عدم بهره گیری از انرژی های نو در تامین برق گفت:فقط هزار مگاوات انرژی با استفاده از نیروگاه هسته ای و نو تولید می شود.

مهدی سعادتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه متاسفانه در روز چهار تا پنج بار برق در مناطق شمالی قطع می شود، از عدم بهره گیری از فرصت انرژی های نو برای تامین سوخت و برق گلایه کرد.

وی با اظهار اینکه طبق برنامه تا پایان دهه ۸۰ مقرر بود میزان بهره گیری از انرژی های نو به ۳۵ هزار مگاوات برسد درحالی که اکنون کمتر از هزار مگاوات است.

وی با عنوان اینکه خاموشی های مکرر به بخش های مختلف از جمله کشاورزی صدمه و آسیب می زند، افزود: قطعی برق صدمات جبران ناپذیری به کارخانه ها و واحدهای تولیدی وارد می کند.

سعادتی همچنین از عدم تخصیص اعتبار مناسب برای پیشرفت سد هراز انتقاد کرد و گفت: این سد بزرگ و مخزنی به رغم گذشت ۱۱ سال فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه این سد برای تکمیل به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: وزارت نیرو باید اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سد مهم و محوری را تامین کند.

کد خبر: ۹۱٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha