۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
نهاده واحدهای دامی در کردستان از طریق سامانه بازارگاه توزیع می شود
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

نهاده واحدهای دامی در کردستان از طریق سامانه بازارگاه توزیع می شود

سنندج– ذکریایی‌نژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از توزیع نهاده‌های دامی در این استان از طریق سامانه بازارگاه خبر داد.

 احمد ذکریایی نژاد در گفتگو با بازار اظهار کرد: در راستای اعلام وزارتخانه برای توزیع نهاده باید واحد های درخواست کننده در سامانه بازارگاه ثبت نام کنند که متاسفانه تا امروز تعداد کمی واحد گاو شیری صنعتی  و دام سبک در سامانه بازارگاه ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ روال تخصیص و توزیع نهاده ها متفاوت و متغییر بود و به همین دلیل در هشت ماهه اول سال سهم اندک استان کردستان در میان متقاضیان توزیع شد و از سال گذشته سامانه بازارگاه نیز برای مدیریت بهتر این مهم راه اندازی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان افزود: از آبان ماه سال گذشته  توزیع نهاده، به طور سیستمی در سامانه بازارگاه انجام می شود و واحدهایی که ثبت نام نکرده اند نهاده دریافت نخواهند کرد و برای دریافت در اسرع وقت کلیه مشمولین این طرح در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی گفت: بر اساس اطلاعات موجود در این سامانه، میزان نهاده به واحدهای ثبت شده  تعلق میگ یرد، که طبق برنامه و دستورالعمل های لازم اقدام کنند، دامداران نمی توانند همزمان از نهاده خام و کنسانتره استفاده کنند که این روند شامل واحدهای صنعتی و پروار بندی دام سبک نیز خواهد بود.

ذکریایی نژاد با اشاره به کمبود میزان نهاده و توزیع آن از طریق سامانه بازارگاه، یادآور شد: انتظار می رود که در این بخش شاهد مشارکت و همکاری بهتر واحدهای دامی در سطح استان کردستان باشیم.

در جریان برگزاری این نشست که با حضور مدیرکل سازمان تعاون روستایی کردستان و جمعی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، راهکارهای تشویق و ترغیب واحدهای دامی سطح این استان برای ثبت نام در این سامانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۹۱٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha