۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
برگزاری فشرده ۴ نمایشگاه خودرویی در یک سالن| قوانین سخت و ممنوعیت نمایش نشان تجاری خودروها!
«بازار» گزارش می دهد

برگزاری فشرده ۴ نمایشگاه خودرویی در یک سالن| قوانین سخت و ممنوعیت نمایش نشان تجاری خودروها!

نمایشگاه تقویت، تزئین و خدمات خودرو در حالی با حضور ۲۵ شرکت کننده به کار خود پایان داد که شرکت کنندگان از برگزاری فشرده ۴ نمایشگاه خودرویی در یک سالن و ممنوعیت نمایش نشان تجاری خودروها گلایه داشتند.

بازار؛ گروه خودرو: چند صد متر بعد از درب جنوبی نمایشگاه بین‌المللی تهران، کنار ورودی اصلی سالن هفت تعدادی از محصولات خودروسازی ایران خودرو از جمله پژو پارس، پژو ۲۰۶، دنا و تارا و محصولات آمیکو خودنمایی می‌کرد. کمی آن طرف تر خودروهای ون تغییر کاربری داده‌ شده‌ای که مناسب سفرهای طبیعت گردی کوتاه مدت بود، زیر آفتاب داغ قرار گرفته‌ بودند. خودروها یکی پس از دیگری پارک شده بودند و شمار کمی از بازدیدکنندگان با صاحبان غرفه‌ها در حال صحبت بودند اما شدت گرمای هوا به هیچ رهگذری اجازه توقف بیش از چند دقیقه را نمی داد و به ناچار هرکسی بعد از چند لحظه ایستادن باید وارد سالن هفت می‌شد؛ جایی که مجموعه‌های بزرگ و کوچک ارائه دهنده خدمات خودرویی قرار داشتند.

برگزاری فشرده ۴ نمایشگاه خودرویی در یک سالن| قوانین سخت و ممنوعیت نمایش نشان تجاری خودروها!

در بدو ورود به سالن هفت دو غرفه آمیکو و آپکو توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. آپکو با دو محصول تونینگ شده دنا و تارا نگاه‌ها را به سمت خود خیره می کرد و آمیکو با در برگیری بیشترین فضای سالن، خودروهای پیکاپ دو دیفرانسیلی آسنا را در دو تیپ آفرود و استاندارد در هرجایی قرار داده بود. اتو خسروانی، سنترال تیونینگ، ایران روور و غیره نیز به ترتیب بیشترین فضا را بعد از مجموعه‌هایی که کمی قبل‌تر به آن‌ها اشاره شد به خود اختصاص می‌دادند. غرفه‌های کناری سالن نیز به مجموعه‌های کوچک‌تری که آینه بغل خودرو، اسپری داشبورد و لاستیک، فوم شستشو دهنده، تعمیر چراغ، نصب سیستم صوتی و غیره ارائه می‌دادند اختصاص داده شده بود. انتهای ضلع شرقی سالن نیز به نمایشگاه خودروهای کلاسیک کانون جهان‌گردی اتومبیلرانی زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص داده شده بود. 

در شرایطی سالن هفت به برگزاری سه نمایشگاه تقویت، تزئین و خدمات خودرو اختصاص داده شده بود که تنها ۲ هزار و ۹۳۱ متر مربع مساحت داشت و با حضور مجموعه‌هایی که در زمینه نصب سیستم صوتی بر روی خودرو فعالیت داشتند، در عمل هیچ کسی نمی‌توانست صدای دیگری را بشنود و اغلب غرفه‌داران از این شرایط اظهار ناراحتی می‌کردند

برگزاری ۴ نمایشگاه در یک سالن
در شرایطی سالن هفت به برگزاری سه نمایشگاه تقویت، تزئین و خدمات خودرو به همراه تعداد معدودی خودروهای کلاسیک اختصاص داده شده بود که تنها دو هزار و ۹۳۱ متر مربع مساحت داشت و با حضور مجموعه‌هایی که در زمینه نصب سیستم صوتی بر روی خودرو فعالیت داشتند، در عمل هیچ کسی نمی‌توانست صدای دیگری را بشنود و اغلب غرفه‌دارانی که در زمینه سیستم‌های صوتی فعالیت نداشتند از این شرایط اظهار ناراحتی می‌کردند و متعقد بودند جانمایی نمایشگاه و برگزاری فشرده نمایشگاه نامناسب است. چراکه در مساحت مذکور حدود ۲۵ شرکت کننده حضور داشتند. از طرفی حضور چند شرکت در زمینه تجهیزات صوتی منجر به این شده بود که بین مجموعه‌ها رقابتی خسته کننده ایجاد شود و هر کدام با افزودن به صدای ضبط صوت‌ خود همهمه بیشتری ایجاد کنند.

برگزاری فشرده ۴ نمایشگاه خودرویی در یک سالن| قوانین سخت و ممنوعیت نمایش نشان تجاری خودروها!

اما بخش جالب و قابل توجه به مجموعه‌هایی همچون آپکو با ارائه محصولات تیونینگ شده‌ای همچون تارا و دنا، همچنین اتو خسروانی و سنترال تیونینگ تعلق می گرفت که با خودروهای برند اروپایی در نمایشگاه حضور یافته بودند و اعضای دیتیل کار هر کدام در حال انجام اقداماتی از جمله تمیز کردن بخش‌های داخلی و خارجی خودروها با انواع مواد و تجهیزات بودند و به ادعای خودشان می‌توانستند ایرادات سطح از قبیل خط و خش، رنگ پریدگی، ترک خورگی، آفتاب سوختگی، زردی و … را با پولیش‌کاری اصلاح کنند.  تعدادی از کارکنان نیز در حال نصب سرامیک بدنه و غیره بودند که تماشای آن برای جوانان از جذابیت خاصی برخوردار بود و نور فلش دوربین‌ها یکی بعد از دیگری فضا را روشن می‌کرد.

مسئولان نمایشگاهی در خصوص پوشیده شدن آرم خودروها می‌گویند همه محصولات باید ایرانی باشد؛ بنابراین نتوانستیم از خودروهای مونتاژ ایران و خارجی استفاده کنیم

قوانین دست و پاگیر نمایشگاه!
البته نکته جالب در این غرفه‌ها مخفی شدن نام تجاری خودروهای خارجی بود که سرپرست فروش گروه صنعتی ایران روور درباره آن به بازار گفت: «نمایشگاه بین المللی یکسری از قوانین خاص خودش را دارد، اول اینکه نمی توانیم از محصولات خارجی خود استفاده کنیم و با بهانه‌های مختلفی مانع نمایش آن‌ها می‌شوند و باید فقط از محصولات ایرانی استفاده کنیم. اما با توجه به اینکه چند سال بود که در نمایشگاه شرکت نکرده بودیم اتفاق خوبی بود که با همکاران خود بیشتر آشنا شویم. خیلی از بازدیدکنندگان هم توانستند محصولات ما را ببینند.»

برگزاری فشرده ۴ نمایشگاه خودرویی در یک سالن| قوانین سخت و ممنوعیت نمایش نشان تجاری خودروها!

امیر سامان حقانی اضافه کرد: «همانطور که اشاره کردم در خصوص پوشیده شدن آرم خودروها نیز می‌گویند همه محصولات باید ایرانی باشد؛ این نیز باعث می شود نه از خودروهای مونتاژ ایران و نه محصولات خارجی نتوانیم استفاده کنیم.»

وی ادامه داد: «برای اولین دوره نمایشگاه تیونینگ بعد از چند سال برگزار شده و خوب بود اما با توجه به مجموعه های ارائه دهنده خدمات خودرویی کشش این را داشت که در فضای بهتر و بزرگ تری این نمایشگاه برگزار شود. به نظر بنده مساحت این سالن برای برگزاری سه نمایشگاه کم بود و باید سیستم های صوتی را هم از مابقی قسمت ها جدا می کردند تا کمی به جذابیت آن افزوده شود.»

سرپرست فروش گروه صنعتی ایران روور در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه توانسته باعث جذ مشتری شود یا نه؟ پاسخ داد: «به طور حتم برگزاری نمایشگاه بی‌تاثیر نیست، مشتریانی که مجموعه‌های ما را دنبال می‌کنند ممکن است تصور مناسبی از اطلاعاتی که از فضای مجازی می گیرند نداشته باشند و فکر کنند هزینه خودروها خیلی بالا و غیر قابل دسترس برایشان است. بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه هایی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.»

برگزاری فشرده ۴ نمایشگاه خودرویی در یک سالن| قوانین سخت و ممنوعیت نمایش نشان تجاری خودروها!

از بحث فضای نمایشگاه بین‌المللی که بگذریم، به نظر می‌رسد وقفه و کاهش برگزاری رویدادهای نمایشگاهی منجر به ایجاد بی‌نظمی قابل تاملی در نحوه برگزاری شده باشد. این بی‌نظمی هم شامل عدم آمادگی بخش پارکینگ، عدم آشنایی کارکنان نمایشگاه با اصحاب رسانه، تاخیر در آغاز روزانه و غیره است.

لازم به ذکر است پس از این نمایشگاه قرار است در تیرماه سال جاری، نمایشگاهی دیگر با حضور شرکت‌های ارائه دهنده تیونینگ خودرو توسط مجموعه ای دیگر در شهر آفتاب برگزار شود.

کد خبر: ۹۱٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha