۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
اعتراض نمایندگان مجلس به افزایش قیمت نان بدون مصوبه قانونی
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اعتراض نمایندگان مجلس به افزایش قیمت نان بدون مصوبه قانونی

حسینی کیا، نماینده مجلس از یارانه ۳۵ هزار میلیارد تومانی نان گفت و افزود: در شرایط سخت اقتصادی دولت باید این منابع را تامین کند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا از ورود دستگاه قضا به مسئله گرانی بدون مصوبه خبر داد و افزود: مسئولان مربوطه یکی از دلایل این افزایش را موضوع دستمزدها و مشکلات حاشیه ای بیان کرد.

حسینی کیا وجود این مشکلات را دلیل موجهی برای این افزایش ندانسته وی با اشاره به ۱۲ میلیون تن نیاز کشور به گندم مصرف روزانه گندم برای ۸۵هزار نانوایی را ۳۳هزار تن گندم بیان کرد و افزود :با توجه به شرایط خشکسالی که امسال داریم پیش بینی میشود حدود ۳۵درصد امار گندم کشور دچار چالش شود.

سید جواد حسینی نیا از یارانه ۳۵هزار میلیارد تومانی نان گفت و افزود: در شرایط سخت اقتصادی دولت باید این منابع را تامین کند وی تصریح کرد حتی اگر لازم باشد مجلس با جابجایی منابع در تامین مبلغ یارانه کمک می کند. وی عدم نظارت دولت در چگونگی اختصاص یارانه ها را از عوامل گرانیهای نان بیان کرد و افزود: قیمت گندم برای دولت از زمان خرید تا رسیدن به نانوایان پنج هزار وپانصد تومان تمام میشود. این در حالی است که همین میزان ارد با قیمت دو هزار و هفتصد تومان به قنادی ها ارائه شده از کشور خارج می شود.

وی از اقدام مجلس برای جلوگیری از هدر رفتن یارانه ها خبر داد و افزود: طرحی در این خصوص از سوی کمیسیون صنایع معادن تهیه و به هیات رئیسه ارائه شده است.

حسینی کیا ادعای دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص عدم تصمیم گیری برای قیمت نان را رد کرد و افزود: مسئولان به نوعی به موافقت با افزایش قیمت نان اذعان دارند و اینکه تعزیرات به موضوع ورود نمی کند دلیلی بر این ادعاست.

کد خبر: ۹۱٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha