۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
 جزئیات وصول حقوق ورودی ۱۲ درصدی از موبایل وارداتی بیش از ۶۰۰ دلاری
سخنگوی گمرک مطرح کرد

جزئیات وصول حقوق ورودی ۱۲ درصدی از موبایل وارداتی بیش از ۶۰۰ دلاری

لطیفی، سخنگوی گمرک از جزئیات تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار از پنج به ۱۲ درصد خبر داد.

به گزارش بازار، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی سود بازرگانی واردات تجاری موبایل بالای ۶۰۰ دلاری از یک به هشت درصد افزایش یافته و با احتساب چهار درصد حقوق و عوارض گمرکی، تعرفه واردات از ۵ به ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت.

لطیفی افزود: بر اساس قانون بودجه سال جاری میزان حقوق ورودی گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار ۱۲ درصد تعیین شده است، ‌ همچنین با توجه به اینکه فرایند ماخذ و تعرفه از فرایند ارزش گذاری منفک شده است، ‌لازم است این موضوع توسط کارشناسان کنترل و اقدام شود.

وی افزود : کالای گوشی همراه چون در داخل تولید نمی شود در شرایط کنونی و کسب و کار در شبکه های فضاهای مجازی به دلیل مشکلات مربوط‌به کرونا و مشکلات تولید و از سوی دیگر، مشکلات واردات، قیمت گوشی با افزایش چند برابری مواجه بوده است. این در حالی است که بازار موبایل مستقیما از بازار ارز تاثیر می‌گیرد و با هر نوسانی در قیمت دلار و به‌ خصوص افزایش قیمت ارز دستخوش تغییراتی می‌شود و گوشی ها ی زیر ۶۰۰ دلار بر اساس تعرفه ارز ۴۲۰۰ محایبه خواهد شد و گوشی های بالای قیمت ۶۰۰ دلار ۱۲ درصد خواهد بود که مردم توجه داشته باشند که ملاک ارز. آزاد و موجود در بازار نیست و گران خریداری نکنند.

وی در پایان گفت: موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بالاتر از ۶۰۰ دلار و زیر ۶۰۰ دلار تاثیر انچنانی در بالا رفتن قیمت گوشی نخواهد داشت.

کد خبر: ۹۱٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha