۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
انتظار بخش خصوصی از دولت آینده؟ | بانک ها و مالیات جیب تولیدکنندگان را خالی می کنند
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

انتظار بخش خصوصی از دولت آینده؟ | بانک ها و مالیات جیب تولیدکنندگان را خالی می کنند

ژائله، رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد اقتصاد ایران به بخش خصوصی اختصاص دارد در حالی که دولت آینده می تواند با واگذاری فعالیت های اقتصادی به این بخش شاهد رفع معضلات تولید و اشتغال باشد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «یونس ژائله» در گفتگو با خبرنگار «بازار» تاکید کرد: بدون تردید در صورتی که اختیارات بیشتری در اقتصادی ملی به بخش خصوصی داده شود فعالان عرصه های اقتصادی می توانند اقتصاد ایران در متحول کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز اظهار داشت: ما باید به توانمندیهای بخش خصوصی در رفع مشکلات اقتصادی اعتقاد داشته باشیم و دولت آینده باید از ظرفیت بزرگ بخش خصوصی به نحوه مناسبی استفاده کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز بیان کرد: با توجه به توانمندیهای ایرانیان، متخصصان ایرانی می توانند اقتصاد ایرانی را متحول کنند و دولت آینده باید به بخش خصوصی کشور اعتماد کامل داشته باشد.

کاهش تورم و افزایش اشتغالزایی در کشور ضروری است
ژائله بیان کرد: ملت بزرگ ایران، ذخایر، منابع و امکانات زیادی در اختیار دارد و اگر بخش خصوصی بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند در این صورت شاهد رفع مشکلات اقتصادی از جمله رونق تولید، کاهش تورم و افزایش اشتغالزایی خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز تاکید کرد:  متاسفانه دولت های گذشته به حرف های ما عمل نکرده و هرچه بخش خصوصی برای رونق اقتصادی پیشنهاد داد، بر عکس آن عمل شد.

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز بیان کرد: تاکنون نحوه رفتار با بخش خصوصی کشور نشان داده است که دولت آنچنان بخش خصوصی را قبول ندارد.

کاندیداهای ریاست جمهوری نباید به مردم قول الکی دهند
وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور بیان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری نباید به مردم قول پوچ دهند که بعدا نتوانند قول های داده شده خود را عملی کنند.

ژائله با بیان اینکه مردم ایران این دوره آگاهانه رای بدهند چون که این مساله برای مردم ما حیاتی است، اظهار داشت: در حال حاضر تولید در کشور ما دارای مشکلات اساسی است و فضای کسب و کار  برای فعالان این عرصه بسیار بد شده است.

ژائله در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا بانک ها به وظایف خود در اقتصاد ملی عمل می کنند، گفت: بانک ها به نقش خود در اقتصادی ملی به خوبی عمل نمی کنند و بخش مالیات نیز در حق بخش خصوصی اجحاف می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز در ادامه افزود: هر دو اینها به دنبال این هستند که جیب تولید کنندگان عرصه های مختلف اقتصادی و تولید کنندگان را خالی کنند.

فعالیت های اقتصادی یک طرفه نیست و باید با تعامل طرف مقابل تجارت انجام شود
وی با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی یک طرفه نیست و باید با تعامل طرف مقابل تجارت انجام شود گفت: ما باید به تمام دنیا باید تجارت کنیم زیرا فعالیتهای اقتصادی تجار یک طرفه نیست و باید بخش خصوصی بتواند با همه کشورهای همسایه و منطقه ارتباط و تعامل اقتصادی و تجاری داشته باشد.

ژائله اظهار داشت: در صورتی که دولت آینده بتواند زمینه رونق اقتصادی و نقش آفرینی بخش خصوصی را افزایش دهد در این صورت بحران بیکاری، فقر و اشتغال در کشور از بین می رود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز خاطرنشان کرد: چرا باید همواره شاهد قاچاق سوخت و انرژی ایران به کشورهای همسایه باشیم؟ این نشان می دهد که منابع عظیمی در ایران وجود دارد، اما قاچاق مشکلات ما را بیشتر کرده است.

باید عملا رانت های بخش انرژی و کالاهای اساسی در کشور برداشته شود
این مقام مسئول در اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز تاکید کرد: باید در مجلس شورای اسلامی قوانین و مقرراتی تصویب شود که عملا رانت های بخش انرژی و کالاهای اساسی در کشور برداشته شود.

وی یادآورشد: مهم ترین کار این است که دولت آینده باید تمام رانت را در حوزه انرژی و کالاهای اساسی حذف کند و تمام منابع مالی آن را به مردم اختصاص دهد.

ژائله با اشاره به اهمیت برند سازی و جهانی سازی فعالیتهای اقتصادی تصریح کرد: در این صورت تقاضا در بازار رشد خواهد کرد و تجار ایرانی به سهولت خواهند توانست کالاهای برند خود را به بازارهای جهانی صادر کند.

ضعف بزرگ عدم معرفی برند ایرانی در بازارهای بین المللی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز اضافه کرد: اما تاکنون نتوانسته ایم یک برند جهانی را در ایرانی معرفی کنیم و این یک ضعف بزرگی برای یک ملت و دولت است.

ژائله بیان کرد: متاسفانه ما تاکنون نتوانسته ایم یک برند معتبر را در حوزه های اقتصادی معرفی کنیم ولی اگر بخش خصوصی واقعی در فعالیت های اقتصادی وارد شود می تواند یک برند جهانی و بین المللی را به نام ایران به بازارهای جهانی معرفی کند.

دولت با حمایت کامل از بخش خصوصی باید منابع و ثروت کشور را حفظ کند
وی تاکید کرد: دولت با حمایت کامل از بخش خصوصی باید منابع و ثروت کشور را حفظ کند و اگر سرمایه گذاری در کشور فعالیت های اقتصادی خوبی داشت باید دولت از آن حمایت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز در پایان اظهار داشت: متاسفانه اقتصادی ما دولتی است ولی باید زمینه حضور پررنگ بخش خصوصی که هم اکنون سهم آن در اقتصاد ملی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است در رونق اقتصادی و فعالیت های تولیدی در کشور فراهم شود.

کد خبر: ۹۱٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha