۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
اعتبارات خوبی در بودجه سال جاری برای تولید برق اختصاص داده شده است
نماینده مردم بابل در مجلس:

اعتبارات خوبی در بودجه سال جاری برای تولید برق اختصاص داده شده است

نماینده مردم بابل در مجلس با انتقاد از قطعی های متعدد روزانه در شمال کشور گفت: علی رغم تخصیص بودجه مناسب به وزارت نیرو، تولید انرژی محقق نشده و امروز شاهد وارد شدن آسیب به اراضی کشاورزی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی سعادتی بیشه سری طی اظهاراتی با اشاره به گزارش وزیر نیرو درخصوص علل قطعی برق گفت: علی رغم توان صادرات انرژی، امروز شاهد اتفاق نامبارک قطعی برق هستیم که صدمات جبران ناپذیری برای کشور، کارخانجات و واحدهای تولید به بار آورده و به تولید داخل آسیب زده است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گرانی ها، مشکلات ناشی از شیوع کرونا و قطعی برق نارضایتی مردم را بیشتر کرده است، ادامه داد: در شمال کشور روزانه ۴ الی ۵ بار برق قطع می شود و این به اراضی کشاورزی آسیب زده است. چرا علی رغم اینکه براساس برنامه ریزی های زیربنایی مقرر شده تا پایان دهه ۸۰ میزان تولید به ۲۵ هزار مگاوات برسد، امروز تنها شاهد تولید یکهزار مگاوات انرژی با استفاده از نیروگاه هسته ای هستیم.

وی افزود: توجهی که در بودجه سال ۱۴۰۰ به وزارت نیرو شده، باید منجر به از بین رفتن اختلاف بین سازمان انرژی اتمی و این وزارتخانه شود. سازمان انرژی اتمی اعلام می کند که پس از تامین اعتبار کار خود را آغاز می کند.

سعادتی با تاکید بر اینکه باید موضوع استفاده از انرژی های نو گسترده شود، خاطرنشان کرد: در استان مازندران، ساخت سد هراز پس از ۱۱ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در کجا دنیا اینگونه سدسازی می شود؟ این سد به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر: ۹۱٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha