۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
باند ۲۹ چپ مهرآباد برای ۲ روز بسته شد| از ارزیابی نتایج برای بهسازی باند استفاده می‌شود
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

باند ۲۹ چپ مهرآباد برای ۲ روز بسته شد| از ارزیابی نتایج برای بهسازی باند استفاده می‌شود

امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه باند ۲۹ چپ مهرآباد برای دو روز بسته شده است، گفت: از ارزیابی نتایج این دو روز برای بهسازی باند استفاده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به طرح بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران گفت: باند ۲۹ چپ از دیروز به مدت دو روز با صدور یک نوتام (اطلاعیه هوانوردی) بسته شد و عملیات پروازی در فرودگاه مهرآباد روی ۲۹ راست انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با ارزیابی نتیاج این دو روز، برای ادامه پروژه برنامه‌ریزی شده و بهسازی باند ۲۹ چپ آغاز می‌شود.

امیر مکری سپس به نصب سامانه کمک ناوبری ILS برای باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: سامانه ILS این باند در حال نصب است و بخش عمده‌ای از آن تاکنون نصب شده است. طبق برنامه زمان بندی حداکثر ظرف یک ماه آینده این سامانه نصب شده، مورد وارسی هواپیمای فلایت چک قرار گرفته و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همه ILS های ما ظرفیت بهره‌برداری در سطح CAT II را دارند. بهره‌برداری در این سطح بسته به این دارد که سایر تجهیزات مورد نیاز روی باند را ایجاد کنیم تا بتوانیم از این سامانه در سطح CAT II بهره‌برداری کنیم.

کد خبر: ۹۱٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha