۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مجلس منابع لازم برای حوزه آب و برق را در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کرد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

مجلس منابع لازم برای حوزه آب و برق را در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کرد

شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجلس منابع لازم را برای حوزه آب و برق در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کرد، ناکارآمدی دولت در هشت سال گذشته را دلیل قطعی برق دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر گفت:  امروز بیان ما، بیان انتقادات مردم نسبت به وضعیت اسفبار مدیریت کلان کشور است که بخشی از آن در حوزه صنعت برق طی ۸ سال گذشته خود را امروز نشان داده و امروز، روز نتیجه گیری و یوم الحساب دولت است که متاسفانه در این یوم الحساب نمره قبولی نمی گیرد. البته مجلس همکاری لازم را با دولت داشته، چرا که بودجه خوبی در قانون بودجه سال جاری برای حوزه آب و برق در نظر گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: ظرفیت تولید انرژی کشور براساس قانون برنامه ششم توسعه می بایست افزایش پیدا می کرد، اما این مهم محقق نشد و ۱۰ مگاوات گفته شده نیز ناظر بر گذشته بوده، همچنین بحث تجدیدپذیرها و CHP، تولید پراکنده و سیکل ترکیبی نیز مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه نبود هماهنگی میان دستگاه های کلان و نبود فرماندهی واحد در حوزه انرژی به مشکل جدی تبدیل شده است، افزود: این مشکل تا جایی پیش رفت که ما در زمستان برای نخستین بار با کمبود گاز و قطعی برق مواجه شدیم، اما هر دستگاهی مشکل را بر دوش دیگری انداخت و امروز بخشی از ظرفیت نیروگاهی کشور به دلیل تعمیر نشدن دستگاه ها از بین رفته و تولید برق را با مشکل روبرو کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ظاهراً دولت با صاحبان صنایع و صاحبان ثروت رودربایستی دارد، تاکید کرد: صنایع بزرگ شدت مصرف انرژی را به قهقرا برده اند، چرا که باید مصرف انرژی در پایان برنامه ششم به یک دوم می رسید، اما اینگونه نشده است و خود این صنایع شدت مصرف انرژی را افزایش داده اند.

به گفته وی اگر چه بحث سیاست قیمتی به صورت افزایش پلکانی در سال های ۹۳-۹۲ دنبال می شد، اما شخص آقای روحانی جلوی آن را گرفت، به همین دلیل امروز این فاجعه رخ داده است.

شریعتی همچنین در ارتباط با تولید رمزارز، گفت: ماینرها عمدتاً در صنایع تعطیل شده کشور تولید می شوند، اما اگر برق آنها تامی می شد، تولید کشور نیز جلو می رفت، همچنین صندوق توسعه ملی باید کمک می کرد و منابع لازم را در نظر می گرفت تا مشکل بدهکاران برق حل شود.

کد خبر: ۹۱٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha