۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
ثبات اقتصادی با محوریت تولید محقق می‌شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

ثبات اقتصادی با محوریت تولید محقق می‌شود

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثبات اقتصادی با محوریت جهش تولید با توجه به اشتغال و رفع تورم محقق می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی پس از ضبط برنامه انتخاباتی در استودیو رادیو اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: بدون اصلاح دولت نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد چرا که دولت خود را رقیب بخش خصوصی می‌داند و با ناکارآمدی خودش می‌خواهد بخش خصوصی را آسیب بزند.

وی گفت: رقیب دیگر بخش خصوصی، نظام بانکی است که به جای ضمانت از تولید ضامن رانت خواران و گردن کلفت هاست در حالی که من متعهد می‌شوم ضامن مردم باشم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود نابسامانی در عرصه مدیریت کشور افزود: تنظیم نادرست نرخ ارز و اقتصاد دستوری مشکلات متعددی برای کشور ایجاد کرده است در صورتی که اقتصاد با آرزو و دستور اداره نمی‌شود.

زاکانی گفت: انتخابات هم مزایده نیست که مردم به بالاترین نرخ رای دهند.

وی افزود: ما باید همه کشور را بسیج کنیم تا تولید در مدار درست خود قرار گیرد و نباید دولت از طریق افزایش تورم خودش را اداره کند و دستش در جیب مردم باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت موفق دولتی است که از طریق تولید و دریافت مناسب مالیات و با رعایت صرفه جویی اداره شود.

زاکانی افزود: ما برای تولید نیازمند ۹ پیشران اقتصادی هستیم که باید در بخش‌های نفت و گاز، فناوری‌های نوین، صنایع دریایی، کشاورزی و توسعه روستایی، مسائل زیر بنایی به ویژه در توسعه صنعت ریلی و موضوع معادن و فولاد ایجاد شود.

وی گفت: باید به صورت خوشه‌ای با تقویت بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط در عرصه اقتصاد تحول ایجاد کرد و شعار اول و آخر من توجه به تولید است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مقابله جدی با مفاسد اقتصادی و دیوان سالاری و اصلاحات موانع تولید منجر به اشتغال زایی می‌شود.

زاکانی در پاسخ به سوالی منبی بر اینکه دولت آقای زاکانی چه تفاوتی با دولت کنونی خواهد داشت، گفت: من دست تولید کننده را خواهم گرفت و زمینه را برای رانت و زیاده خواهی می‌خشکانم.

وی افزود: به بورس باید توجه جدی شود نه با اغواگری و دعوت نادرست و خالی کردن جیب مردم بلکه با رعایت سیاست‌های پایدار در بازار سرمایه.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت بنده به بانک‌ها اجازه نمی‌دهد به عنوان پیمانکار عمل کنند بلکه باید در خدمت تولید باشد و دولت بنده به سفته بازی و سوداگری دامن نمی‌زند و با همه وجود با مفاسد اقتصادی و سفته بازی مقابله می‌کند.

زاکانی افزود: دولت بنده با فرار مالیاتی و شرایط ناهمگونی که از قِبل آن ایجاد می‌شود، مبارزه خواهد کرد و به تولید، رانت مولد خواهد داد.

وی گفت: دولت بنده در کنار خلق ثروت به عدالت و توزیع مناسب ثروت توجه خواهد داشت و دولت بنده دولتی نیست که رفع مشکلات اقتصادی اش را با چشم به خارج از کشور بخواهد انجام دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی هم افزود: من اساس تلاشم را معطوف به ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی می‌دانم و از تلاش رسانه ملی قدردانی می‌کنم، امید در جامعه ایجاد شود تا بتوانیم با فسادها و ناکارآمدی‌ها مقابله کنیم.

زاکانی گفت: اراده برای اصلاح وجود دارد و قطعاً راه اصلاح کشور در داخل کشور است.

کد خبر: ۹۱٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha