۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
اجرای ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در ۵ سال اخیر
استاندار بوشهر خبر داد

اجرای ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در ۵ سال اخیر

بوشهر- گراوند، استاندار بوشهر از اجرای ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در ۵ سال اخیر خبر داد.

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت تامین آب شرب مردم استان اظهار داشت: در سال‌های اخیر رفع مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی از دغدغه‌های اساسی و مهم مردم استان بوشهر بوشهر و مسئولان نیز در حد توان و ظرفیت برای تحقق این مهم گام برداشته‌اند.

وی افزود: احداث آب‌شیرین‌کن‌ها در نقاط مختلف استان از جمله برنامه‌های بسیار مهمی است که در راستای قطع وابستگی آب شرب استان به استان‌های همجوار در حال اجراست و چند پروژه وارد مدار تولید شده و چند پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت حدود ۱۲۰ هزار متر مکعب نیز در دست اجراست.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه و اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی در شهرستان های ۱۰ گانه استان با کیفیت مطلوبی در دست اجراست و این طرح گامی بلند در راستای کاهش هدررفت آب است.

گراوند گفت: اجرای سازه‌های آبخیزداری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دست اجراست و این طرح موجبات افزایش ظرفیت آب در استان می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در ۵ سال اخیر اجرایی شده افزود: هم اکنون بیش از ۸۰۰ سازه آبخیزداری در استان بوشهر وجود دارد که ۴۰۰ سازه در پنج سال اخیر و در این دولت اجرایی شده است.

گراوند ابراز داشت: اجرای طرح‌های نوین و جدید کشاورزی نیز در نخیلات استان آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تامین آب نخیلات از دغدغه‌های مهم و اساسی کشاورزان و باغداران محسوب می‌شود که اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و طرح نخلستان گامی در این راستاست.

کد خبر: ۹۱٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha