۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
عملکرد ضعیف مدیریت بیمه دانا
گزارشات کدال نشان داد؛

عملکرد ضعیف مدیریت بیمه دانا

گزارشات سامانه کدال نمایانگر عملکرد ضعیف مدیریت بیمه دانا است.

به گزارش بازار، گزارش ماهانه اردیبهشت ۱۴۰۰ بیمه دانا کدال شد. بیمه دانا در حال زیان سازی بسیار شدید در بخش بیمه درمان است. دانا در اردیبهشت ۱۴۰۰ از بخش بیمه درمان حدود ۷۵ میلیارد تومان درآمد داشته و ۲۱۱ میلیارد تومان خسارت درمان پرداخت کرده است! یعنی در اردیبهشت فقط ۱۳۶ میلیارد تومان در بخش بیمه درمان خود زیان ساخته است. این فقط یک دلیل دارد: قراردادهای بیمه درمان توسط مدیران شرکت درست تنظیم و منعقد نشده و همه بشدت زیانده هستند و شرکت هم در پرداخت خسارت از جیب سهامداران هزینه میکند. ببینید سهامدار نمیگوید که خسارت ندهید چون برکت سرمایه گذاری در بیمه ها همان پرداخت خسارت و رفع مشکلات مالی بیماران است اما مدیران شرکت در تنظیم قرارداد بیمه با سازمانها و ارگانها بنظر در سال گذشته بسیار ضعیف عمل کردند.

حق بیمه دریافتی از ارگانها احتمالا توسط مدیران بیمه دانا (جهت خوش خدمتی! ) در قراردادها بسیار پایین منعقد شده و از آنطرف خسارات از جیب سهامداران که درواقع از جیب حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون ایرانی (سهامداران سهام عدالت) میرود و اینگونه تصور میشود که کسی این زیان را مطالبه نمیکند که اینگونه نخواهد بود.

یک مقایسه با سایر بیمه ها اثبات این مدعاست: مثلا بیمه البرز در گزارش اردیبهشت ۱۴۰۰ در بخش درمان ۲۳۰ میلیارد حق بیمه دریافت کرده و ۸۰ میلیارد خسارت پرداخت کرده!

درواقع بیمه البرز از بخش درمان سود بسیار خوبی ساخته. در بیمه آسیا و پاسارگاد و ... هیچکدام چنین عملکرد ضعیفی را گزارش نکردند. پس مشکل صنعت بیمه نست بلکه این نشان میدهد که مشکل در هیات مدیره بیمه دانا و مدیرعامل است بگونه ای که نه تنها در بخش سود سازی بلکه در موضوع افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و رفع تصرف زمینهای شرکت و تا حتی در مدیریت تابلو نماد دانا که بیش از ۳ ماه است که نه سهام خزانه منتشر میشود- نه حمایت سهامدار عمده (صبا تامین) و عملکرد ضعیف بازارگردان اکسیر سودا... ا. را شاهدیم.

اینها موضوعاتی است که باید سازمان بورس بعنوان حامی سهامدار خرد- حسابرس شرکت و در نهایت خود سهامداران حقیقی بیمه دانا باید در مجمع مطالبه و شرکت را بدست بگیرند و مدیریت جدید متخصص و همسو با منافع سهامداران بکار گماشته شود تا شرکت بیمه دانا با این ثروت و بنیاد به جایگاه واقعی خود برسد.

کد خبر: ۹۱٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      0 0
      مدیریت این شرکت فقط چاپلوسی را خوب یاد گرفته ایشان چرا جواب این همه تخلف را نمیدهد چرا امر باین مهمی گزارش حسابرس را نمی خواهد مدیران مرکزی عامل بیغما رفتن سرمایه هستن