۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
برای رفع مشکل بیکاری فقط حرف میزنیم
نماینده ادوار مجلس:

برای رفع مشکل بیکاری فقط حرف میزنیم

کاتب، نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: اهتمام برای حل مشکل اشتغال در دولت و شخص رییس جمهور وجود نداشته و برای رفع بزرگترین انتظار مردم که مشکل بیکاری است و فقط حرف آن را میزنیم، کاری انجام نشده است.

به گزارش بازار، غلامرضا کاتب، نماینده ادوار مجلس در مورد دولت و اشتغال با اشاره به این‌که مهم‌تر از موضوع ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در کشور وجود ندارد و در صدر شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری قرار می‌گیرد افزود: متاسفانه در دولت اهتمام بر حل مشکل اشتغال وجود ندارد تا حدی که جلسات شورای عالی کار که بر اساس قوانین برگزاری حداقل دو جلسه در سال است را برگزار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مجلس شورای اسلامی هم کار ریشه‌ای و اساسی در حوزه اشتغال صورت نگرفته است گفت: در برنامه پنجم توسعه بنا بود نرخ بیکاری تک رقمی شود که در دهه گذشته این اتفاق رقم نخورده است چرا که در مجلس و نهم و دهم برای کارهای اساسی نظام وقت نمی‌گذاشتیم و به جای رفع موانع قانونی حوزه اشتغال تنها به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی می‌پرداختیم.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: همین مجلس فعلی هم که عنوان مجلس انقلابی نام گرفته تا کنون کار اساسی و ریشه‌ای انجام نشده است.

کاتب با تاکید بر اینکه مصیبتی که در کشور وجود دارد سلیقه‌ای انجام شدن امور است گفت: مثلا در اواخر دولت نهم سید محمد جهرمی وزیر کار پذیرفت که مسئولیت اشتغال با وزیر کار است و وزیر پاسخگوست ولی وزرای بعد این موضوع را نپذیرفتند که مسئول اشتغال کشور هستند.

وی ادامه داد: براساس قوانین موجود همه نهادهای حکومتی مسئول اشتغال کشور هستند و هماهنگی این نهادها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و همین هماهنگی هم وزرای کار وقت بر اساس سلیقه خود انجام می‌دهند.

کاتب تصریح کرد: در حوزه اشتغال وزارت کار بر اساس قانون مسئول پاسخگویی و هماهنگی است اما به خاطر اینکه موضوع ملی است وزرای مختلف در زمان‌های مختلف تفسیرهای مختلفی می‌کنند و این باعث می‌شود که کسی در حوزه اشتغال در کشور پاسخگو نباشد و این آسیب جدی برای کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من همیشه خودم را برای عملکردم در مجلس دهم نفرین می‌کنم گفت: در مجلس دهم ما شریعتمداری را استیضاح کردیم چون وزارت صنعت معدن و تجارت را نمی‌توانست اداره کند ولی متاسفانه به ایشان رای دادیم که وزیر کار بشود که مسئولیت سنگینی است و متاسفانه شاهد هیچ برنامه و سیاستی هم از ایشان نبودیم.

کد خبر: ۹۰٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha