۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
۱۴هزار تن علوفه تر در زنجان تولید می‌شود/ مطالعه طرح توسعه پسته و زعفران
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

۱۴هزار تن علوفه تر در زنجان تولید می‌شود/ مطالعه طرح توسعه پسته و زعفران

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی سالجاری شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول یونجه رفته و ۱۴ هزار تن علوفه‌ تر برداشت می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سالجاری کشت محصولات کم آب‌بر در استان زنجان افزایش می یابد، گفت: طی سالجاری شش هزار و ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول یونجه آبی و دیم رفته است.

وی اظهار کرد: ۱۴ هزار تن علوفه تر در مرحله اول برداشت و پس از مراحل خشک کردن و بسته بندی در اختیار دامداران قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه با توجه به شرایط خشکی حاکم طی سال جاری سیاست حمایت از توسعه و تولید علوفه جزو برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی است، گفت: توسعه کشت علوفه‌های نوین (کم آب‌بر) از جمله سورگوم با توجه به نیاز دامداران برای تغذیه دام و مزایای بسیار زیاد کشت می شود. 

تاراسی تاکید کرد: به دامداران توصیه می‌شود که از یونجه سورگوم در جیره غذایی دام‌های خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه محصولاتی چون پسته، زعفران و گیاهان دارویی به دلیل اینکه به آب کم نیاز دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، ابراز داشت: جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی پایین با محصولات پرآب از سیاست‌ها و برنامه‌های مهمی است که در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی امسال اجرا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: استان دارای ظرفیت‌های مناسبی در حوزه باغداری است و در این میان پسته و زعفران یکی از محصولاتی هستند که سودآوری بالایی دارند.

تاراسی با بیان اینکه طرح توسعه پسته و زعفران در استان زنجان کاملا مطالعه شده است،تصریح کرد: در استان شهرستان ماهنشان بیشترین کشت زعفران و پسته را دارد.

کد خبر: ۹۰٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha