۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
رشد ۱۰۰ درصدی فعالیت تعاونی زنان روستایی در کشور
معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد

رشد ۱۰۰ درصدی فعالیت تعاونی زنان روستایی در کشور

شاه پسند، معاون توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از رشد ۱۰۰ درصدی فعالیت تعاونی زنان روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا شاه پسند معاون توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به فعالیت ۳۰۹ تعاونی زنان روستایی از جمله زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: فعالیت نیمی از این تعاونی‌ها طی هشت سال گذشته با هموارسازی و تسهیل‌گری بستر فعالیت زنان در مناطق روستایی کشور محقق شده است.

وی فزود: از سال ۷۲ مجوز فعالیت تعاونی زنان روستایی دریافت شد، اما طی یکی دو دهه اخیر این تعاونی‌ها شروع به فعالیت کردند، که امروز به ۳۰۹ تعاونی رسیده است و ضمن اینکه۵۰ درصد تعاونی زنان روستایی در هشت سال اخیر راه اندازی شده است.

شاه پسند اضافه کرد: هم اکنون ۶ هزار تعاونی و اتحادیه بخش کشاورزی در کشور فعالیت دارند که مسئولیت تامین نیازهای کشاورزان را بر عهده دارند که این تعداد تعاونی‌ها با نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بهره بردار در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، زنان روستایی و تعاونی تولید در کشور فعالیت دارند.

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه تاکید و توصیه ما بهره مندی از ظرفیت تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار است، گفت: عمده‌ترین فعالیت تعاونی‌های زنان روستایی در حوزه صنایع دستی، مشاغل خرد خانگی، فرآورده‌های بسته بندی محصولات و تولیدات ورمی کمپوست است.

شاه پسند در ادامه از تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: رساندن صدای کشاورزی به گوش مسئولان، حمایت صنفی از بخش کشاورزی و هویت دار کردن جامعه کشاورزی از جمله وظایف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران است.

کد خبر: ۹۰٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha